GZS310 MEDYA VE TANITIM

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS310
Ad MEDYA VE TANITIM
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı pazarlama iletişimi araçlarını (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma vb.) tanıtmak ve nasıl kullanıldığını açıklamaktır. Pazarlama iletişimi stratejilerinin nasıl oluşturulduğunu ve uygulandığını anlatmak. Örneklerle desteklenen derslerle bu stratejilerin etkili olması için gerekli unsurları tartışmak. Medya ve pazarlama iletişimi süreçlerini, planlama, yürütme ve değerlendirme aşamalarını öğretmek ve öğrencilere bu süreçlerin nasıl yönetildiğini anlamalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Pazarlama İletişimi Kavramı ve Kapsamı, Bütünleşik pazarlama iletişimi, Tutundurma kavramı, Reklam, Reklam Uygulamaları, Reklam Stratejisi, Yaratıcı Strateji, Reklam Kampanya Süreci, Hedef Kitle, Pazar Analizi, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Uygulamaları, Halkla İlişkiler Kampanya Süreci

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Odabaşı, Y. , Oyman, M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. 3. Baskı, İstanbul: Mediacat Elden, M. Yeygel, S. Ulukök, Ö. (2021). Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları

Notlar

Konuyla İlgili Makaleler ve Elektronik Kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlar.
ÖÇ02 Pazarlama iletişimi ve unsurlarını tanımlar.
ÖÇ03 Bütünleşik pazarlama iletişimini yaklaşımını ve gelişme nedenlerini betimler.
ÖÇ04 Reklamın hedeflerini, işlevlerini ve reklamın nasıl çalıştığını tanımlar
ÖÇ05 Halkla ilişkiler kavramının tarihini betimler ve halkla ilişkiler modellerini tanır.
ÖÇ06 Tüketicilerdeki değişmeleri ve bunların pazarlama iletişimi uygulamalarına etkilerini sorgular.
ÖÇ07 Reklam ve Halkla İlişkiler kampanya tasarım sürecini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama İletişimi ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Reklamcılık, Reklam Türleri, Reklamın İşlevleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Reklamın amaçları ve reklam modelleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Reklam ve Tüketici Davranışları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Konumlandırma ve Konumlandırma Stratejileri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Pazar ve Hedef kitle analizi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Reklamda yaratıcı strateji Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav İşlenmiş Konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Reklam Planlama Süreci Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Halkla İlişkiler Kavramı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Halkla İlişkilerin Dünya ve Türkiye'deki tarihi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Halkla İlişkiler Modelleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Halkla İlişkilerin İşlevleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kriz İletişimi ve Yönetimi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.07.2024 11:57