Genel Bilgi
Kod | GZS310 |
Ad | MEDYA VE TANITIM |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı pazarlama iletişimi araçlarını (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma vb.) tanıtmak ve nasıl kullanıldığını açıklamaktır. Pazarlama iletişimi stratejilerinin nasıl oluşturulduğunu ve uygulandığını anlatmak. Örneklerle desteklenen derslerle bu stratejilerin etkili olması için gerekli unsurları tartışmak. Medya ve pazarlama iletişimi süreçlerini, planlama, yürütme ve değerlendirme aşamalarını öğretmek ve öğrencilere bu süreçlerin nasıl yönetildiğini anlamalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Pazarlama İletişimi Kavramı ve Kapsamı, Bütünleşik pazarlama iletişimi, Tutundurma kavramı, Reklam, Reklam Uygulamaları, Reklam Stratejisi, Yaratıcı Strateji, Reklam Kampanya Süreci, Hedef Kitle, Pazar Analizi, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Uygulamaları, Halkla İlişkiler Kampanya Süreci
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Odabaşı, Y. , Oyman, M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. 3. Baskı, İstanbul: Mediacat Elden, M. Yeygel, S. Ulukök, Ö. (2021). Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları
Notlar
Konuyla İlgili Makaleler ve Elektronik Kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlar. |
ÖÇ02 | Pazarlama iletişimi ve unsurlarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Bütünleşik pazarlama iletişimini yaklaşımını ve gelişme nedenlerini betimler. |
ÖÇ04 | Reklamın hedeflerini, işlevlerini ve reklamın nasıl çalıştığını tanımlar |
ÖÇ05 | Halkla ilişkiler kavramının tarihini betimler ve halkla ilişkiler modellerini tanır. |
ÖÇ06 | Tüketicilerdeki değişmeleri ve bunların pazarlama iletişimi uygulamalarına etkilerini sorgular. |
ÖÇ07 | Reklam ve Halkla İlişkiler kampanya tasarım sürecini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama İletişimi ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Reklamcılık, Reklam Türleri, Reklamın İşlevleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Reklamın amaçları ve reklam modelleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Reklam ve Tüketici Davranışları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Konumlandırma ve Konumlandırma Stratejileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Pazar ve Hedef kitle analizi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Reklamda yaratıcı strateji | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İşlenmiş Konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Reklam Planlama Süreci | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Halkla İlişkiler Kavramı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Halkla İlişkilerin Dünya ve Türkiye'deki tarihi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Halkla İlişkiler Modelleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Halkla İlişkilerin İşlevleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kriz İletişimi ve Yönetimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenmiş Konular | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenmiş Konular | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |