Genel Bilgi
Kod | BKP342 |
Ad | Staj |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Asime Filiz ÇALIŞKAN KEÇE (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. İsmail DÖKER (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. Serkan PEHLİVAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi Ece Börteçine KASAPOĞLU ULUDAMAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN KOÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. EKREM ATAKAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. YEŞİM AYSAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. Behçet Kemal ÇAĞLAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. SERDAR SATAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. SİBEL UYGUR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde hastalığa neden olan mikroorganizmaları (fungus, bakteri, fitoplazma, spiroplazma, virüsve viroid)ve zararlıları (böcek, akar ve nematod) laboratuvar koşullarında incelemektir. Bitki korumanın ana konularını uygulamalı olarak daha yakından tanımak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Turunçgil zararlıları, endüstriyel bitki zararlıları, Sebze zararlıları, Biyolojikmücadele, Akaroloji, Nematoloji, Hububat zararlıları, Molekülerr entomoloji, Herboloji, Mikoloji, Backerioyoloji, Viroloji, Turunçgil virüs ve viroidleri, Bioteknoloji laboratuvarları ziyaret edilir ve her biri hakkında genel bilgiler alınır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılı fasiküller
Notlar
Basılı fasiküller.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meyve-bağ zararlıları laboratuvarında yürütülen deneyleri açıklar |
ÖÇ02 | Hububat zararlıları laboratuvarında yürütülen deneyleri açıklar |
ÖÇ03 | Sebze zararlıları ve biyolojik mücadele laboratuvarında yürütülen deneyleri açıklar |
ÖÇ04 | Akaroloji laboratuvarında yürütülen deneyleri açıklar |
ÖÇ05 | Nematoloji laboratuvarında yürütülen deneyleri açıklar |
ÖÇ06 | Endüstri bitkileri zararlıları laboratuvarında yürütülen deneyleri açıklar |
ÖÇ07 | Mikoloji laboratuvarında yürütülen deneyleri açıklar |
ÖÇ08 | Bakteriyoloji laboratuvarında yürütülen deneyleri açıklar |
ÖÇ09 | Virology laboratuvarında yürütülen deneyleri açıklar |
ÖÇ10 | Biyoteknoloji laboratuvarında yürütülen deneyleri açıklar |
ÖÇ11 | Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır |
ÖÇ12 | Laboratuvardaki temel analizleri yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki koruma bölümünün, entomoloji ve fitopatoloji anabilim dallarının çalışma konularının tanıtımı | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
2 | Bitki patojen bakteriler ve bakteri hastalıkları hakkında uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
3 | Bitki patojen virüsler ve viral hastalıkları hakkında uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Deney / Laboratuvar |
4 | Bitki patojen fitoplazmalar ve bakteri hastalıkları hakkında uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Deney / Laboratuvar |
5 | Bitki patojen funguslar ve fungal hastalıkları hakkında uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Deney / Laboratuvar |
6 | Bitki korumada kullanılan biyoteknolojik yöntemler hakkında uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Deney / Laboratuvar |
7 | Kültür bitkilerinde sorun olan yabancı otların tanıtımıve bunlarla ilgili uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili notların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sebze zararlılarının tanıtımıve uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Deney / Laboratuvar |
10 | Meyve-bağ zararlılarının tanıtımıve uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Turunçgil zararlılarının tanıtımıve bunlarla ilgili uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
12 | Tahıl baklagil, yem bitkilerindeki zararlıların tanıtımıve uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap |
13 | Endüstri bitkilerindeki zararlılarının tanıtımıve uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kültür bitkilerinde sorun olan akarların tanıtımıve uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Deney / Laboratuvar |
15 | Kültür bitkilerinde sorun olan nematodların tanıtımıve uygulama-genel değerlendirme | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili notların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili notların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |