Genel Bilgi
Kod | BKP342 |
Ad | Staj |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde hastalığa neden olan mikroorganizmaları (fungus, bakteri, fitoplazma, spiroplazma, virüsve viroid)ve zararlıları (böcek, akar ve nematod) laboratuvar koşullarında incelemektir. Bitki korumanın ana konularını uygulamalı olarak daha yakından tanımak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Turunçgil zararlıları, endüstriyel bitki zararlıları, Sebze zararlıları, Biyolojikmücadele, Akaroloji, Nematoloji, Hububat zararlıları, Molekülerr entomoloji, Herboloji, Mikoloji, Backerioyoloji, Viroloji, Turunçgil virüs ve viroidleri, Bioteknoloji laboratuvarları ziyaret edilir ve her biri hakkında genel bilgiler alınır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılı fasiküller
Notlar
Basılı fasiküller.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur |
ÖÇ02 | Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
ÖÇ03 | Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
ÖÇ04 | Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
ÖÇ05 | Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
ÖÇ06 | Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
ÖÇ07 | Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunlarıyasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
ÖÇ08 | Gerekli teknolojilerikullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerekyazılıve sözlü sunumlar yapar. |
ÖÇ09 | Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ10 | Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
ÖÇ11 | Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir. |
ÖÇ12 | Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli alt yapıya sahip olur |
ÖÇ13 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
ÖÇ14 | Bitki koruma ürünleri hakkında bilgiler edinir. |
ÖÇ15 | Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgilerikullanarak, doğalkaynakların korunmasıve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomikmücadele yöntemini seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki koruma bölümünün, entomoloji ve fitopatoloji anabilim dallarının çalışma konularının tanıtımı | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Bitki patojen bakteriler ve bakteri hastalıkları hakkında uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Bitki patojen virüsler ve viral hastalıkları hakkında uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Bitki patojen fitoplazmalar ve bakteri hastalıkları hakkında uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Bitki patojen funguslar ve fungal hastalıkları hakkında uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Bitki korumada kullanılan biyoteknolojik yöntemler hakkında uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Kültür bitkilerinde sorun olan yabancı otların tanıtımıve bunlarla ilgili uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | İlgili notların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sebze zararlılarının tanıtımıve uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Meyve-bağ zararlılarının tanıtımıve uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Turunçgil zararlılarının tanıtımıve bunlarla ilgili uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Tahıl baklagil, yem bitkilerindeki zararlıların tanıtımıve uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Endüstri bitkilerindeki zararlılarının tanıtımıve uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Kültür bitkilerinde sorun olan akarların tanıtımıve uygulama | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Kültür bitkilerinde sorun olan nematodların tanıtımıve uygulama-genel değerlendirme | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili notların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili notların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |