Genel Bilgi
Kod | GZS419 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr. Üyesi Kenan ATEŞGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr.Öğr. Üyesi Kenan ATEŞGÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu deste, girişimciliğin güncel boyutları hakkında bilgi sahibi olunması, girişimcilik bağlamında sektörel pratiklerin kavranması, girişimcilik kültürü ve özelliklerinin bilinmesi, girişimciliğe ilişkin yöntemlerin etkin bir şekilde kullanılması, girişimcilik ve teknolojik gelişmeler arasındaki ilişkinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Her geçen gün ivme kazanan girişimcilik olgusu akademik çevrelerin de odağında yer alan konulardan biri olarak dikkat çekmektedir. Bu derste girişimcilik konusu teorik çerçevesi, tarihsel ve güncel yaklaşımları ve pratik uygulamalarıyla ortaya koyulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
ARIKAN, Semra, Girişimcilik, Siyasal Kitabevi, Ankara-2000. ÇELİK, Adnan, Tahir AKGEMCİ, Girişimcilik Kültürü ve KOBİ’ler, Nobel Yayın Dağıtım, Konya-1998. ÇETİN, Canan, Yeniden Yapılanma, Girişimcilik, Küçük ve Orta Boy İşletmeler ve Bunların Özendirilmesi, Der Yayınları, İstanbul-1996. DİNÇER, Ömer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul-1998. EREN, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul-2002. HISRICH, Robert D, Michael P. PETERS, Entrepreneurship, McGraw-Hill Irwin, Fifth Edition, USA-2002. KURATKO, Donald, Richard M. HODGETTS, Entrepreneurship, Third Edition, The Dryden Press, Orlanda, 1995. LONGENECKER, Justin G, Carlos W. MOORE, J. William PETTY, Small Business Management, Tenth Edition, South-Western College Publishing, Ohio, 1997. MÜFTÜOĞLU, M. Tamer, İşletme İktisadı, Turhan Kitabevi, Ankara-1994. SCARBOROUGH, Norman M, Thomas W. ZIMMERER, Effective Small Business Management, Fifth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 1996. CEYLAN, Adnan, Nigar DEMİRCAN, “Girişimciliği Etkileyen Faktörler İle Girişimci Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkilere Yönelik Bir Araştırma”, 9.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildirileri, 24-26 Mayıs, 2001, ss. 827-840. JOHNSON, David, “What is innovation and entrepreneurship? Lessons for larger organisations”, Industrial and Commercial Training, Volume 33, Number 4, 2001 pp. 135-140. MORRISON, Alison, “Entrepreneurship: what triggers it?”, International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, Volume 6, Number 2, 2000, pp. 59-71.
Notlar
Çevrimiçi kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimciliğin güncel boyutları hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ02 | Girişimcilik bağlamında sektörel pratikleri kavrar. |
ÖÇ03 | Girişimcilik kültürü ve özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ04 | Girişimciliğe ilişkin yöntemleri etkin bir şekilde kullanır. |
ÖÇ05 | Girişimcilik ve teknolojik gelişmeler arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders akışı, işleniş tarzı, değerlendirme yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi. | İlgili kaynakların paylaşılması, örnek paylaşımı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Giriş ve Temel Kavramlar | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Girişimcilik kültürü ve özellikleri I | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Girişimcilik kültürü ve özellikleri II | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Girişimcilik Türleri | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Girişimcilik Ahlakı | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Dünya'da ve Türkiye'de girişimcilik I | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve Tartışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dünya'da ve Türkiye'de girişimcilik II | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Girişimcilik ve Liderlik I | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Girişimcilik ve Liderlik II | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yerel Girişimcilik | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Girişimcilik Öyküleri I | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Girişimcilik Öyküleri II | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Okuma ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Tartışma. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Tartışma. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |