GZS419 Girişimcilik

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS419
Ad Girişimcilik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kenan ATEŞGÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Kenan ATEŞGÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu deste, girişimciliğin güncel boyutları hakkında bilgi sahibi olunması, girişimcilik bağlamında sektörel pratiklerin kavranması, girişimcilik kültürü ve özelliklerinin bilinmesi, girişimciliğe ilişkin yöntemlerin etkin bir şekilde kullanılması, girişimcilik ve teknolojik gelişmeler arasındaki ilişkinin anlaşılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Her geçen gün ivme kazanan girişimcilik olgusu akademik çevrelerin de odağında yer alan konulardan biri olarak dikkat çekmektedir. Bu derste girişimcilik konusu teorik çerçevesi, tarihsel ve güncel yaklaşımları ve pratik uygulamalarıyla ortaya koyulacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

ARIKAN, Semra, Girişimcilik, Siyasal Kitabevi, Ankara-2000. ÇELİK, Adnan, Tahir AKGEMCİ, Girişimcilik Kültürü ve KOBİ’ler, Nobel Yayın Dağıtım, Konya-1998. ÇETİN, Canan, Yeniden Yapılanma, Girişimcilik, Küçük ve Orta Boy İşletmeler ve Bunların Özendirilmesi, Der Yayınları, İstanbul-1996. DİNÇER, Ömer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul-1998. EREN, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul-2002. HISRICH, Robert D, Michael P. PETERS, Entrepreneurship, McGraw-Hill Irwin, Fifth Edition, USA-2002. KURATKO, Donald, Richard M. HODGETTS, Entrepreneurship, Third Edition, The Dryden Press, Orlanda, 1995. LONGENECKER, Justin G, Carlos W. MOORE, J. William PETTY, Small Business Management, Tenth Edition, South-Western College Publishing, Ohio, 1997. MÜFTÜOĞLU, M. Tamer, İşletme İktisadı, Turhan Kitabevi, Ankara-1994. SCARBOROUGH, Norman M, Thomas W. ZIMMERER, Effective Small Business Management, Fifth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 1996. CEYLAN, Adnan, Nigar DEMİRCAN, “Girişimciliği Etkileyen Faktörler İle Girişimci Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkilere Yönelik Bir Araştırma”, 9.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildirileri, 24-26 Mayıs, 2001, ss. 827-840. JOHNSON, David, “What is innovation and entrepreneurship? Lessons for larger organisations”, Industrial and Commercial Training, Volume 33, Number 4, 2001 pp. 135-140. MORRISON, Alison, “Entrepreneurship: what triggers it?”, International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, Volume 6, Number 2, 2000, pp. 59-71.

Notlar

Çevrimiçi kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Girişimciliğin güncel boyutlarını tanımlar.
ÖÇ02 Girişimcilik bağlamında sektörel pratikleri açıklar.
ÖÇ03 Girişimcilik kültürü ve özelliklerini betimler.
ÖÇ04 Girişimciliğe ilişkin yöntemleri etkin bir şekilde uygular.
ÖÇ05 Girişimcilik ve teknolojik gelişmeler arasındaki ilişkiyi tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders akışı, işleniş tarzı, değerlendirme yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi. İlgili kaynakların paylaşılması, örnek paylaşımı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Giriş ve Temel Kavramlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Girişimcilik kültürü ve özellikleri I Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Girişimcilik kültürü ve özellikleri II Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Girişimcilik Türleri Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Girişimcilik Ahlakı Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Dünya'da ve Türkiye'de girişimcilik I Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma ve Tartışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dünya'da ve Türkiye'de girişimcilik II Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Girişimcilik ve Liderlik I Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Girişimcilik ve Liderlik II Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Yerel Girişimcilik Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Girişimcilik Öyküleri I Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Girişimcilik Öyküleri II Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel değerlendirme Okuma ve Tartışma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Tartışma. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Tartışma. Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 11:54