Genel Bilgi
Kod | GZS407 |
Ad | DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, dijital medyada içerik yönetimi konusundaki gerekli bilgi ve beceri setlerini kazandırmayı ve dijital haber üretimi ve dağıtımında kullanılan araçları ve platformları profesyonel bir şekilde kullanma yetkinliği kazandırmayı amaçlar. Dijital medya ile birlikte ortaya çıkan yeni eğilimler, gazetecilik alanında yeni iş modelleri ve arama motorları için içerik yönetimi konularının örnek vaka analizleri ve başarı hikayeleri üzerinden incelenmesi hedeflenir.
Dersin İçeriği
Derste dijitalleşme ile birlikte gazetecilik alanında ortaya çıkan yeni iş modelleri incelenir. Dijital medyadaki yeni eğilimler ve yeni iş modelleri dünyadan ve Türkiye’den örnekler üzerinden tartışılır. Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization - SEO) ve arama motoru pazarlamacılığı (Search Engine Marketin - SEM) teknikleri uygulamaları olarak değerlendirilir, ders kapsamında seçilen belirli web sayfaları analiz edilir ve Google Analytics üzerinden SEO ve SEM uygulamaları gerçekleştirilir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Silverman, C. (Ed.). (2020). Doğrulama El Kitabı. https://teyit.org/files/dezenformasyon-el-kitabi.pdf
Notlar
Derleme ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gazetecilik alanındaki yeni iş modellerini tanır. |
ÖÇ02 | Dijital medyadaki iş modellerini tanır. |
ÖÇ03 | Dijital medya uzmanlarının ve yöneticilerinin görevlerini tanır. |
ÖÇ04 | Dijital medya şirketlerinde etkili liderlik ve karar alma süreçlerindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Arama motoru optimizasyonu ve reklamcılığı için gerekli olan araçları ve platformları profesyonel bir şekilde kullanabilir. |
ÖÇ06 | Arama motoru optimizasyonu ve reklamcılığı raporlarını analiz edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı; dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, yeni medyaya dair temel kavramların hatırlanması. Dijital medya yöneticilerinin görev ve becerilerinin tanıtılması. | Ön hazırlık gerekmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yeni medya ve sosyal medyanın kısa tarihi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Küresel dijital medya raporları | Digital 2020: Global Overview Report (We Are Social and Hootsuite) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gazetecilikte yeni iş modelleri. | Reuters Institute Digital News Report 2020. Nic Newman with Richard Fletcher, Anne Schulz, Simge Andı, and Rasmus Kleis Nielsen | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kitle kaynak fonlaması ve iş modelleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dijital hikaye anlatımı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Transmedya hikaye anlatımı ve iş modelleri | Pratten, R. (2011). Getting started in transmedia storytelling. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Dijital medyada içerik yönetimi - Müşteri yolculuğu ve müşteri profili (persona) belirleme | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Arama motoru optimizasyonu (SEO) I | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Arama motoru optimizasyonu (SEO) II | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Arama motoru pazarlaması (SEM) I | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Arama motoru pazarlaması (SEM) II | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi I | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi II | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |