Genel Bilgi
Kod | GZS415 |
Ad | Gazetecilik Uygulamaları ve Kodlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVDA ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVDA ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders kapsamında katılımcıların Pythonla kodlamanın temellerini öğrenmesi, hata ayıklama ve koddaki sorunları çözmeyi bilmesi, Pandas iler veri analizi yapmayı öğrenmesi, temel seviye görselleştirmeleri öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste kodlama uygulamaları gazetecilik pratikleri ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte ve temel seviyede ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders notları.
Notlar
Çevrimiçi kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kodlama bilgisine sahip olur |
ÖÇ02 | Pythonla kodlamanın temellerini öğrenir |
ÖÇ03 | Bağımsız şekilde hata ayıklamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Koddaki sorunları çözmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Pandas ile veri analizi yapar. |
ÖÇ06 | Veri setleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Verileri analiz etmeyi öğrenir. |
ÖÇ08 | Temel seviye görselleştirmeleri yapar. |
ÖÇ09 | Basit seviyede model uyarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Değişkenler, if-ifadeleri ve fonksiyonlar I | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Değişkenler, if-ifadeleri ve fonksiyonlar II | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Değişkenler, if-ifadeleri ve fonksiyonlar III | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Listeler, Döngüler ve CSV dosyaları I | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Listeler, Döngüler ve CSV dosyaları II | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Listeler, Döngüler ve CSV dosyaları III | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Veri analizinde kullanılan programlar | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Pandas ile veri analizine giriş | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Pandas ile veri analizi I | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Pandas ile veri analizi II | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Pandas ile veri analizi III | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örnek proje I | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Örnek proje II | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |