GZS409 MEDYA PLANLAMASI

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS409
Ad MEDYA PLANLAMASI
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLNUR KAPLAN ESEN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi GÜLNUR KAPLAN ESEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders siyasal iletişim, sağlık iletişimi, halkla ilişkiler kampanyalarında verilecek olan reklamlar için medya planlanmasının eleştirel düşünebilme yetisi doğrultusunda yapılabilmesi için gerekli kavram ve becerileri kazandırmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders medya planlamasında kullanılan, izleyici ratingleri, medya paylaşımı, ulaşma sayısı ve frekans ve ağırlıklı rating gibi temel matematiksel kavramlara ilişkin bilgileri içermektedir. Mesaj taşıyıcı olan gazeteler, dergiler, televiyon, radio, dış mekan ilanı,telefon ve internet gibi çeşitli mecraların güçlü ve zatıf yönleri ders kapsamında tartışılmaktadır. Derste aynı zamanda stratejik medya planlamasına ilişkin bileşenler, medya ilişkileri, reklam verme, medja stratejileri ve taktikleri hakkında temel bilgiler verilmektedir. Ders kapsamına güncel stratejik medya planlamalarının yapılmasını sağlayan bir yazılım kullanılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sissors, J. Z. & Baron, R. B. (2008). Medya Planı Nasıl Hazırlanır?. Melisa Kesmez (Çev.), İstanbul: MediaCat.

Notlar

Konuyla İlgili Elektronik Kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Medya planlamasında kullanılan temel matematiksel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Medya planlamasında farklı mecraların güçlü ve zayıf yönlerini ayırt eder.
ÖÇ03 Medya planlamasında hedefe yönelik stratejiler ve taktikler geliştirir.
ÖÇ04 Hedef kitleye yönelik stratejiler oluşturabilir ve bütçe dahilinde optimum etki yaratacak planlama yapar.
ÖÇ05 Veri setlerini amaçlanan hedeflere ulaşmak için kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Demografik, teknolojik ve ekonomik değişimler. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi ve bağlantıların planlanması. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Medya ve hedef kitle büyüklüğünün tahmin edilmesi (HUT/PUT, Rating, paylaşım, GRP). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Medya seçimi ve hedef kitleye etkisinin tahmin edilmesi (ulaşma sayısı, frekans, CPM/CPP ve VPVH). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Medya Stratejisi: hedef kitlenin kavranması, bağlantıların planlanması ve rekabetin anlaşılması. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Satış analizleri ve Coğrafyaya ilişkin stratejiler (BDI/CDI/MSI), Stratejilerin planlanması ve ölçülmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Mecralar arası karşılaştırmalar, farklı mecraların güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
9 Mecra satın alma: ön ödemelerin pazarlığı aşaması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Ulusal ve spot Pazar aktivitelerinin birleştirilmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Medya Planlaması: Hedefler, stratejiler, ve plan oluşturma Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Verilerin amaçlanan hedeflere ulaşmak için kullanımı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Stratejik planlamada ücretli ve ücretsiz mecraların bir arada kullanımı ve bütçenin yapılandırılması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Proje Hazırlama Proje Ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje Çalışması Proje Ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.06.2024 11:52