BBP316 Özel Meyvecilik

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP316
Ad Özel Meyvecilik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVGİ PAYDAŞ KARGI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. SEVGİ PAYDAŞ KARGI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Mehmet Ali SARIDAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dünyada ve Türkiyede yetiştirilen meyve tür ve çeşitleri, üretim miktarları, yetişme alanları ile yumuşak çekirdekli, sert çekirdekli, sert kabuklu, üzümsü, tropik ve subtropik meyve yetiştiriciliği ile yetiştiricilik sorunlarını anlatmak, bu gruplarda önemli miktarda yetiştirilen meyve türlerinin yetiştiriciliğini öğretmek.

Dersin İçeriği

Dünyada ve Türkiye'de yetiştirilen meyve tür ve çeşitleri, üretim miktarları, yetişme alanları ile önemli meyve gruplarının yetiştiricilik sorunlarını, bunları çoğaltma, bahçe kurma, önemli hastalık ve zararlıları ile derim sonrası işlemler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hazırlanan ders notları

Notlar

Genel Meyvecilik (S. Özbek) Genel Meyvecilik (R. Gerçekçioğlu, Ş. Kurnaz, A. Soylu) Modern Fruit Science (N. Childers) New Crops (J. Janick, J. Simon) Özel meyvecilik (S. Özbek) Ilıman iklim meyve türleri (Cilt I-Sert Çekirdekli Meyveler) Ilıman iklim meyve türleri (Cilt II-Yumuşak Çekirdekli Meyveler) Ilıman iklim meyve türleri (Cilt III-Sert Kabuklu Meyveler) Strawberries (J.F.Hancock) Citrus Industry (H.J.Webber) Zeytin (M. TahaÖzkaya) İnternet Kaynakları (faostat, yerli yabancı araştırma makaleleri vs)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meyvecilikle ilgili temel kavramları tanır.
ÖÇ02 Türkiye'de yetiştiriciliği yapılan önemli meyve türlerinin yetiştirilme tekniklerini açıklar.
ÖÇ03 Önemli türlerle meyve bahçesi kurar
ÖÇ04 Meyve bahçelerinin bakım işlemlerini yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ile Türkiye ve Dünyada Meyvecilik Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Meyve gruplarının genel sınıflaması üretim miktarları ve ticareti Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yumuşak çekirdekli meyveler ve önemli türleri (elma-armut-ayva yetiştiriciliği) Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Sert çekirdekli meyveler ve önemli türleri (kayısı-şeftali-nektarin yetiştiriciliği) Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sert çekirdekli meyveler ve önemli türleri (erik-kiraz-vişne yetiştiriciliği) Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sert kabuklu meyveler ve önemli türleri (badem-antepfıstığı yetiştiriciliği) Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sert kabuklu meyveler ve önemli türleri (fındık-ceviz-kestane yetiştiriciliği) Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notundan ilgili konuya çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Üzümsü meyveler ve önemli türleri (çilek ve diğer üzümsü meyve yetiştiriciliği) Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Subtropik meyveler ve önemli türleri (portakal-mandarin yetiştiriciliği) Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Subtropik meyveler ve önemli türleri (limon-altıntop yetiştiriciliği) Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Subtropik meyveler ve önemli türleri (zeytin-nar yetiştiriciliği) Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Subtropik meyveler ve önemli türleri (incir- trabzon hurması yetiştiriciliği) Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Subtropik meyveler ve önemli türleri (muz-yenidünya yetiştiriciliği) Ders notundan ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Uygulama Araziye gidilecektir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.05.2024 05:05