Genel Bilgi
Kod | TEP336 |
Ad | Tarımsal Pazarlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ARZU SEÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler, tarım ürünleri piyasalarında fiyat oluşumu, pazarlama karması unsurları ve tarım ürünleri pazarlarını yönlendiren kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur..
Dersin İçeriği
Tarım ürünlerinde arz, talep kavramları ve çeşitli piyasalarda fiyat oluşumu ile pazarlama karması ve tarımsal ürün pazarlarını yönlendirici kuruluşlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yurdakul, O., 2007. Tarım Ürünleri Pazarlaması. Ç. Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 127, Ders Kitapları Yayın No: A – 39.
Notlar
Ders Notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım ürünlerinde talep ve arz kavramı hakkında detaylı bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Pazarlama karması elemanlarını tanır. |
ÖÇ04 | Tarımsal ürün pazarlarını yönlendirici kuruluşları öğrenir. |
ÖÇ05 | In vitro somaklonal varyasyon ve uygulama alanlarını öğrenir |
ÖÇ06 | Protoplast kültürü, somatik hibridizasyon ve tarımda kullanım alanlarını öğrenir |
ÖÇ07 | Genetik kaynakların In vitro koşullarda nasıl korunduğunu öğrenir |
ÖÇ08 | Dönem Ara Sınavı ile Öğrenci Bilgi Seviyelerini Ölçer |
ÖÇ09 | Biyotik hastalık etmenlerinin tanısında ve sınıflandırmasına kullanılan moleküler teknikler hakkında bilgi edinir |
ÖÇ10 | Bitkilere gen aktarım tekniklerini öğrenir |
ÖÇ11 | Böcekler karşı dayanıklı transgenik bitkilerin üretimi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ12 | Virüs ve diğer hastalık etmenlerine dayanıklı transgenik bitkilerin üretilmesi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ13 | Herbisitlere dirençli transgenik kültür bitkileri ve tarım alanında potansiyel kullanımı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ14 | Ödevlerin sunumunu öğrenir |
ÖÇ15 | Transgenik bitkilerin analiz yöntemlerini, avantajları, dezavantajları, tarım ve çevreye olan yararları ve risklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama tanımları ve ekonomik gelişmede pazarlamanın rolü | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Talebin tanımı, talep çizelgesi, talep kanunu, talep eğrisi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Talebi etkileyen faktörler Söz konusu ve diğer ürünlerin fiyatları (fiyat-talep esnekliği) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Talebi etkileyen faktörler Tüketicilerin gelirleri (gelir-talep esnekliği) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Talebi etkileyen faktörler Tüketicilerin geleceğe ilişkin gelir ve fiyat tahminleri Tüketicilerin zevk ve alışkanlıkları Tüketicilerin sayıları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tarım ürünleri talebinin özellikleri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Arzın tanımı, arz çizelgesi, arz kanunu, arz eğrisi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arzı etkileyen faktörler Üretim tekniği ve verimlilik Piyasadaki üretici adedi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tarım ürünleri arzının özellikleri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu Tam rekabet piyasası Monopol piyasası Tekelci rekabet piyasası | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu (devam) Oligopol piyasası Monopson piyasası Üretici-tüketici rantı ve fiyat farklılaştırması | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ara sınav | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
14 | Pazarlama karması Ürün geliştirme Fiyatlandırma Dağıtım Promosyon | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tarımsal ürün pazarlarını yönlendirici kuruluşlar Pazarlama bordları Okşin sistemi Mezatlar Kollektif Ticari Marka Yönetimi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |