BKP326 Bitki Sağlığı ve Bitki Besleme

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP326
Ad Bitki Sağlığı ve Bitki Besleme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN KOÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN KOÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kültür bitkilerinde hastalık oluşumu ve gelişimi, biyotik ve abiyotik faktörler nedeniyle zarar gören bitkilerde hastalık-konukçu etkileşimleri, hastalanan bitkilerde meydana gelen fizyolojik ve anatomik değişimler, oluşan belirtiler, hayat döngüleri yanında bitkilerin beslenmesinde rol alan bitki besin maddelerinin bitkilerdeki fonksiyonları, toprak koşulları ve bu besin maddelerinin aralarındaki ilişkiler ile beslenmede eksiklik veya fazlalıkları durumunda ortaya çıkan sorunlar ve beslenme ile hastalık etmenleri ve zararlıların etkileşimleri me ve mekanizmaları hakkında temel ve genel kavramları geliştirmek ve bitki sağlığı ve besleme ilişkileri hakkında bilgiler vermek

Dersin İçeriği

Kültür bitkilerinde genel beslenme konuları ve bu besin maddelerinin eksikliği yada fazlalığı durumunda etkilenen bitki sağlığı hem bitki koruma hem de bitki besleme ile ilgili genel konuları takiben her bir besin maddesinin bitki sağlığına etkileri örnekler ile anlatılacaktır

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Power point sunuları, ders notları

Notlar

Literaturler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dengeli beslenmenin bitkide hastalık ve zararlıların etkinliğini hafiflettiğini bilir,
ÖÇ02 Mineral beslenme bozukların nedenini ve bu sorunların çözümlerini uygulamalarını bilir
ÖÇ03 Makro ve mikro besin elementlerinin bitkilerdeki rolünü bilir
ÖÇ04 Besin elementlerinin bitkilerdeki eksiklik ve fazlalık belirtilerini bilir
ÖÇ05 Mineral belenme bozukluklarının giderilmesi için alınabilecek önlemler öğrenir
ÖÇ06 Azot (N) beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir
ÖÇ07 Fosfor (P) beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir
ÖÇ08 Potasyum (K) beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir
ÖÇ09 Kalsiyum (Ca) beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir
ÖÇ10 Magnezyum (Mg) ve Kükürt (S) beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir
ÖÇ11 Mn ve Cu beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir
ÖÇ12 Besleme ile hastalıklara karşı mücadele arasındaki ilişkileri öğrenir ve analiz yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beslenme Bozukluğu kavramı Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
2 Mineral beslenme bozukluklarının nedenleri Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Mineral beslenme bozukluklarının teşhisi Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Mineral beslenme bozuklarının tanımlanması Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
5 Mineral beslenme ve hastalık simptomlarının karşılaştırılması Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
6 Mineral belenme bozukluklarının giderilmesi için alınabilecek önlemler Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
7 N beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yedi hafta süresince işlenilen konuları kapsayacak şekilde bütün dökümanlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 P beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 K beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ca beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Mg beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 S beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Mn ve Cu beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
15 B ve Mo, Ni beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ondört hafta süresince işlenilen konuları kapsayacak şekilde bütün dökümanlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ondört hafta süresince işlenilen konuları kapsayacak şekilde bütün dökümanlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.06.2024 09:12