Genel Bilgi
Kod | GZT404 |
Ad | STAJ DEĞERLENDİRME |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Hatice KAHRAMAN ADIYAMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Hatice KAHRAMAN ADIYAMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, profesyonel iş yaşamının zorluklarının kavranması, ekip ile yapılan pratikler sonrasında öğrenilenlerin kolay ve zor taraflarının açıklanması, iletişim ağının genişletilmesi, eğitim hayatında gerçekleştirilen uygulamaların sahada nasıl uygulandığının anlaşılması, iş yaşamı için yeni kararlar alma noktasında planlamaların yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Staj koşulları ve gerekliliklerinin anlatılması.
Dersin Ön Koşulu
4. yarıyıl sonundan itibaren başvurmak
Kaynaklar
BEKTAŞ, M., & TUĞAY, O. (2016). Sosyal Bilimler Alanında Staj Çalışmasının Yeri ve Önemini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Journal of Alanya Faculty of Business/Alanya Isletme Fakültesi Dergisi, 8(2). COŞKUN, M., & GÜRER, M. İletişim Eğitiminde Staj Gerçeği-Sektör, Eğitim Kurumu Saha Çalışması. Selçuk İletişim, 13(2), 942-966.
Notlar
Çevrimiçi Kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Profesyonel iş yaşamının zorluklarını kavrar. |
ÖÇ02 | Ekip ile yapılan pratikler sonrasında bu konuda öğrendiklerini, kolay ve zor taraflarını açıklar. |
ÖÇ03 | Sektörde bulunan biri olarak iletişim ağını genişletir. |
ÖÇ04 | Eğitim hayatında öğrendiklerini sahada uygular. |
ÖÇ05 | İş yaşamı için yeni kararlar alma noktasında planlarını tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Staj yapılabilecek firmalar hakkında bilgi verme | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Staja başlanması | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İş süreçlerinin takip edilmesi 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Staj yapanlardan bilgi alınması 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İş süreçlerinin takip edilmesi 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İş süreçlerinin takip edilmesi 3 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Staj yapanlardan bilgi alınması 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Karşılaşılan zorlukların değerlendirilmesi 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Karşılaşılan zorlukların değerlendirilmesi 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 3 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Staj dosyasının teslim edilmesi | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |