Genel Bilgi
Kod | GZS426 |
Ad | SİYASAL İLETİŞİM |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÜLCENNET ÖZTÜRK ÇELEBİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLCENNET ÖZTÜRK ÇELEBİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Siyaset, propaganda ve siyasal iletişim arasındaki bağlantıyı genel seçim örnekleri üzerinden irdeleyen derste, Türkiye'den ve dünyadan örneklerle bir seçimin, lider profilinin, dönemin toplumsal ve ekonomik koşullarının kampanyalardaki yansımalarını aktarmak amaçlanmaktadır. Öte yandan seçim, lider ve seçmen tercihi kavramlarına siyasal iletişim ve söylem açısından bakabilmek de dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriği
Siyasal iletişim, propaganda ve etik kavramlarını içeren ders, tüm bunlara yönelik yöntem ve teknikler de anlatılarak, bütün örnekleriyle Türkiye'nin çok partili siyasal yaşamını kapsamaktadır. Genel seçimler, seçim kampanyaları, lider imajı ve ilgili dönemlerin koşulları da dersin kapsamı içerisindedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, 2004, İstanbul: MediaCat Oya Tokgöz, Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, 2010, Ankara: İmge Kitabevi Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, 2008, Ankara: İmge Kitabevi Abdullah Özkan, Siyasal İletişim, 2004, İstanbul: Nesil Yayınları.
Notlar
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, 2004, İstanbul: MediaCat Oya Tokgöz, Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, 2010, Ankara: İmge Kitabevi Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, 2008, Ankara: İmge Kitabevi Abdullah Özkan, Siyasal İletişim, 2004, İstanbul: Nesil Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Siyasal iletişim, propaganda ve etik kavramlarıyla ilgili bilgi sahibidir. |
ÖÇ02 | Siyasal iletişimde kullanılan yöntem ve tekniklere dair bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | Seçim kampanyalarında kullanılan dil, imaj ve görseller ile siyasal iletişim teknikleri arasındaki bağlantıyı değerlendirme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Seçmen tercihini etkileyen faktörler ile siyasal iletişim arasındaki bağlantıyı değerlendirme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Lider imajı, söylem ve seçim kampanyalarına ilişkin edindiği bilgileri, ödevi kapsamında uygulama alanı bulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Siyasal iletişim, propaganda, etik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Parlementoların ortaya çıkışı, lider ve seçmen kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türkiye'nin çok partili siyasal yaşamı ve ilk seçimleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
5 | DP ve CHP'den seçim kampanyası örnekleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
6 | 60'lı yıllardan 12 Eylül'e Türkiye'nin seçim kampanyaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | 1990'larda seçim kampanyaları ve dönemin koşulları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Tüm notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bir seçim kampanyası nasıl hazırlanır | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
12 | Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Dünyadan örneklerle seçim kampanyaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
14 | 2000'li yıllarda seçimler ve siyasal iletişim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Genel değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,48 | ||
AKTS | 4 AKTS |