Genel Bilgi
Kod | GZT406 |
Ad | MEZUNİYET PROJESİ II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. ONUR DURSUN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SEVDA ÜNAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) (E Grubu) () |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilerin dönem sonunda özel haber, röportaj ya da gezi yazısı olmak üzere 5 adet gazete yazı türü üretmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, gazete yazı türlerinin üretim süreçlerine ilişkin kuramsal bilgilerin yanı sıra öğrencilerin ders kapsamında bireysel olarak; özel haber, röportaj ya da gezi yazısı türünde toplam 5 adet gazete içeriği üretmesini sağlayacak yönlendirmeler ve eleştirel değerlendirmelerden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Aslan, K. (2004).Haber Nasıl Okunur?. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi. M.Ayşe İnal, Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, 1996.Temel Gazetecilik, Oya Tokgöz, Ankara: İmge Kitabevi, 2000. Alemdar, K. ve Uzun, R. (2019). Herkes için Gazetecilik. Ankara:Siyasal Kitabevi. Anonim (2018). Muhabir, Habercinin Temel Kitabı. Anonim, Ankara: Anadolu Ajansı Yayınları
Notlar
Gazeteler ve dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Haber değeri taşıyan konuları sıralar |
ÖÇ02 | Özel haber üretim süreçlerini kavrar |
ÖÇ03 | Söyleşi ve röportaj tekniklerini kavrar |
ÖÇ04 | Haber kaynakları ile iletişim kurar |
ÖÇ05 | Özel haber, röportaj ve gezi yazısı üretim süreçlerini deneyimler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kurallar, kaynaklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mezuniyet projesinin amacı ve kapsamı | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Katılımcıların gruplandırılması | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Gazete ve dergi yazı türleri | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | İnternete özgü habercilik pratikleri | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Proje önerilerinin alınması | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Proje önerilerinin değerlendirilmesi | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Proje | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 1 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 2 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 3 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 4 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
13 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 5 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 6 | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Projelerin sunumu ve değerlendirme | Proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 48 | 48 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,12 | ||
AKTS | 7 AKTS |