Genel Bilgi
Kod | BKP441 |
Ad | Bitki Hastalıklarıyla Mücadele Yöntemleri ve İlaçlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki hastalıklarıyla mücadelede yasal önlemler, kültürel tedbirler, fiziksel, biyolojik ve kimyasal savaş yöntemlerini ve fungisitleri öğretmek. Fungisitlerin etki mekanizmaları, kontakt etkili ilaçlar, sistemik fungisitler, ilaç karışımlarının hazırlanışı, karışım testleri, ilaçlama teknikleri, kalibrasyon gibi temek hususlar anlatılacaktır.
Dersin İçeriği
Bitki Hastalıklarıyla Mücadelenin Esasları
Dersin Ön Koşulu
Ön hazırlık koşulu yoktur
Kaynaklar
Fungisitler (Prof. Dr. Nafiz DELEN)
Notlar
Power point sunu dosyaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki hastalıklarıyla savaşın tarihçesini öğrenirler |
ÖÇ02 | Tarımsal mücadelenin önemini öğrenirler |
ÖÇ03 | Karantina önlemleri hakkında genel bilgi edinirler |
ÖÇ04 | Bitki hastalıklarıyla mücadelede kültürel önlemlerin önemini kavrarlar |
ÖÇ05 | Fiziksel mücadele yöntemlerini öğrenirler |
ÖÇ06 | Bitki hastalıklarıyla biyolojik mücadelenin esaslarını öğrenirler |
ÖÇ07 | Kimyasal mücadeledenin önemi, avantajları ve dezavantajları |
ÖÇ08 | Fungisitlerin yarılanma ömrü, etki mekanizmaları hakkında bilgi edinirler |
ÖÇ09 | Koruyucu fungisitler, kontakt etkili fungisitler hakkında bilgi edinirler |
ÖÇ10 | Sistemik Fungisitleri öğrenirler |
ÖÇ11 | Bitki virüs hastalıklarının mücadelesi için yasal tedbirleri öğrenirler |
ÖÇ12 | Bitki virüs hastalıklarının mücadelesi için kültürel tedbirleri öğrenirler |
ÖÇ13 | Bitki virüs hastalıklarının mücadelesi için bitki aktivatörlerinin kullanımını öğrenirler |
ÖÇ14 | Bitki virüs hastalıklarının mücadelesi için termoterapi yöntemlerinin kullanımını öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki Hastalıklarıyla Mücadelenin Önemi ve Tarihçesi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitki hastalıklarıyla yasal mücadele yöntemleri | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bitki hastalıklarıyla mücadelede kültürel önlemler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bitki hastalıklarının mücadelesinde fiziksel metotlar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toprak solarizasyonu ve pastörizasyonu | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bitki hastalıklarına karşı biyolojik mücadele yöntemleri | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bitki hastalıklarıyla mücadele için kimyasal mücadeleye giriş | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Powerpoint sunusu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bakırlı bileşikler, kükürt, dithiocarbamate'lar, guanidine'ler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Benzimidazoles, Phenylamides, Süksinat dehidrogenaz engelleyiciler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sterol biyosentezini engelleyiciler, Quninone dış engelleyiciler, Quinone iç engelleyiciler, anilinopyrimidine'ler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Fungisitlere karşı direnç oluşum mekanizmaları ve yönetimi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bitki virüs hastalıklarının mücadelesi için yasal tedbirler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bitki virüs hastalıklarının mücadelesi için kültürel tedbirler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bitki virüs hastalıklarının kontrolü için bitki aktivatörlerinin kullanımı | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Powerpoint sunusu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Powerpoint sunusu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |