Genel Bilgi
Kod | FENZ107 |
Ad | Fizik 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Onur YALÇIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SÜLEYMAN ÇABUK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel fizik yasalarını anlama günlükj yaşatılarında örnekleyebilme. Problem kurma ve çözebilme
Dersin İçeriği
1 Fizik ve Ölçme 2 Vektörler 3 Doğrusal Hareket 4 İki ve üç boyutta hareket 5 Newton yasaları ve uygulamaları 6 Moment ve Denge (Statik) 7 İş ve kinetik enerji, potansiyel enerji,enerjinin korunumu 8 Ara sınav 9 Momentum, itme ve çarpışma 10 Dairesel hareket 11 Katı Cisimlerin hareketi (Açısal momentum eylemsizlik momenti vb) 12 Kütleçekim 13 Harmonik Hareket 14 Örnek soru çözümü
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur
Kaynaklar
Fizik-I: (mekanik)
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=ty1zngEACAAJ&dq=fizik+1&hl=tr&sa=X&redir_esc=y
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler fizik alan bilgisi ile teknolojik uygulamaları ilişkilendirebilir. |
ÖÇ02 | Fizik ve ölçme hakkında yorum yapar. |
ÖÇ03 | Mekanik konularının ayırt eder |
ÖÇ04 | Hareket yasaları ile ilgili temel kavramlarını açıklar |
ÖÇ05 | Momentumun korunumu analiz eder. |
ÖÇ06 | Enerjinin korunumu analiz eder. |
ÖÇ07 | Newton yasalarını açıklar. |
ÖÇ08 | Bilim tarihinde yer alan fen alanında çalışma yapmış bilim insanlarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizik ve Ölçme | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Vektörler Doğrusal Hareket | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | tek boyutlu haraket | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
4 | iki boyutlu hareket | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Newton yasaları I. ve ikinci yasaları | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Newton 3. yasası | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | denge ve moment | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Yzılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş ve enerji, iş nedir | Deney yapma ve raopr hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | kinetik enerji | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Potansiyel enerji | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Enerji uygulamaları | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Harmonik haraket nedir | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | yay kütle hareketi | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme |
15 | Kütle çekim | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |