UTD102 Türk Dili II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UTD102
Ad Türk Dili II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CENGİZ VELİ KURMUŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. CENGİZ VELİ KURMUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarını akademik yazma konusunda bilgilendirmek ve onların akademik yazma becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Türk dilinin ve bu dille yaratılmış edebiyat eserlerini özelliklerini edinme ve bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarma;

Dersin Ön Koşulu

dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

öğretim elemanının belirlediği tüm kaynaklar

Notlar

öğretim elemanının belirlediği tüm kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Duygu, düşünce ve izlenimlerini yazılı olarak ifade etme.;
ÖÇ02 Türk dilinin ve bu dille yaratılmış edebiyat eserlerini özelliklerini edinme ve bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarma;
ÖÇ03 Türkçenin dil olarak yapısını ve genel özelliklerini öğrenme ve dili kullanırken bunları davranış haline dönüştürme;
ÖÇ04 Dilin ve edebiyatın eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılmasını öğrenme ve bunlarla ilgili uygulamalar yapma.;
ÖÇ05 Yazılı anlatımında Türkçeyi kurallarına uygun bir şekilde kullanma.;
ÖÇ06 Farklı türlerde planlı yazılar oluşturma;
ÖÇ07 Yazım kurallarını kavrayarak uygulama.;
ÖÇ08 Bir metindeki yazım yanlışlarını bularak düzeltme.;
ÖÇ09 Farklı türde yazılmış yazıların özelliklerini bilme;
ÖÇ10 Türk kültür ve sanatını geliştirme;


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma. gerekli kaynakların edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Akademik yazılarda nesnel ve öznel anlatım, bunlardan yararlanma konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.) konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makaleler, raporlar ve bilimsel özetler vb.) part 2 konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.) part 3 konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.) part 4 konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri. konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma). konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
10 Rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma). konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma). part 2 konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma). part 3 konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Akademik metin yazma uygulamaları konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 17 2 34
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 02:13