Genel Bilgi
Kod | UTD102 |
Ad | Türk Dili II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CENGİZ VELİ KURMUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarını akademik yazma konusunda bilgilendirmek ve onların akademik yazma becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Türk dilinin ve bu dille yaratılmış edebiyat eserlerini özelliklerini edinme ve bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarma;
Dersin Ön Koşulu
dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
öğretim elemanının belirlediği tüm kaynaklar
Notlar
öğretim elemanının belirlediği tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Duygu, düşünce ve izlenimlerini yazılı olarak ifade etme.; |
ÖÇ02 | Türk dilinin ve bu dille yaratılmış edebiyat eserlerini özelliklerini edinme ve bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarma; |
ÖÇ03 | Türkçenin dil olarak yapısını ve genel özelliklerini öğrenme ve dili kullanırken bunları davranış haline dönüştürme; |
ÖÇ04 | Dilin ve edebiyatın eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılmasını öğrenme ve bunlarla ilgili uygulamalar yapma.; |
ÖÇ05 | Yazılı anlatımında Türkçeyi kurallarına uygun bir şekilde kullanma.; |
ÖÇ06 | Farklı türlerde planlı yazılar oluşturma; |
ÖÇ07 | Yazım kurallarını kavrayarak uygulama.; |
ÖÇ08 | Bir metindeki yazım yanlışlarını bularak düzeltme.; |
ÖÇ09 | Farklı türde yazılmış yazıların özelliklerini bilme; |
ÖÇ10 | Türk kültür ve sanatını geliştirme; |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma. | gerekli kaynakların edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akademik yazılarda nesnel ve öznel anlatım, bunlardan yararlanma | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.) | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makaleler, raporlar ve bilimsel özetler vb.) part 2 | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.) part 3 | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.) part 4 | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri. | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma). | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
10 | Rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma). | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma). part 2 | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma). part 3 | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Akademik metin yazma uygulamaları | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 2 | 34 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |