STA1729 Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Yaklaşımları 1

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1729
Ad Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Yaklaşımları 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

"Disiplinlerarası Sanat Pratikleri" yüksek lisans dersinin amacı, farklı sanat disiplinlerini bir araya getirerek öğrencilere yaratıcı ve yenilikçi bir perspektif sunmaktır. Öğrencilerin kendi sanatsal kimliklerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine olanak sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Disiplinlerarası işbirliği ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Farklı sanat disiplinlerinin birbiriyle etkileşimini ve entegrasyonunu incelemek. Yaratıcı düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi ile disiplinlerarası sanatsal pratikler yapma Öğrencilerin kendi sanatsal ifadelerini genişletmeleri için yeni perspektifler sunma. Toplumsal ve kültürel konuları ele alarak sanatın toplum üzerindeki etkisini anlamak ve tartışmak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Higgins, H. (2002). Fluxus Experience, New Jersey, University of California Press Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi, Rıfat ŞAHİNER, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2015.

Notlar

Suzanne Ostersmith (Author), Kathleen Jeffs (Author)2022. Interdisciplinary Arts: Integrating Dance, Theatre, and Visual Arts Paperback Dr. Birgül Alıcı, Doç. Dr. Nazan Oskay. 2023. Sanat Ve İletişim Araştırmaları 1LİTERATÜRK ACADEMİA


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Disiplinlerarasılık kavramı uzerinden sanata ve ürüne yaklaşır.
ÖÇ02 Farklı disiplinlerden profesyonellerle ilişki yöntemleri hakkında bilgilidir.
ÖÇ03 Disiplinlerarası bir yaklaşımla üretilen sanat uygulamalarını anlar.
ÖÇ04 Üretim pratiklerindeki gelişim ve değişimleri kavrar.
ÖÇ05 Çağdaş sanat pratiklerini diğer disiplinlerle bağ kurarak, özgün eserler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 3
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Temel Kavramlar: Disiplinlerarası Sanatın Tanımı ve Önemi, Sanat ve Tasarım Disiplinlerinin Kesişimi ve Etkileşimi Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim
2 Sanatta Temsiliyet, farklı disiplinlerinden örneklerle açıklama, eleştiri ve analiz. , Sanat Kuramları Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Sanat ve Tasarım Üretimleri ve Mekan ilişkisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Sanat ve Tasarımın Teknolojiyle Entegrasyonu literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Sanatsal Üretimde Kinetik Yaklaşımlar Konu İle ilgili görsel ve yazınsal kaynaklar taranmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Doğa ve Sanatın Etkileşimi: Sanatın Doğayla Bütünleştiği Projelerin İncelenmesi Konu hakkında görsel ve yazınsal kaynaklar taranmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Seramik - Resim İlişkisi / Müzik - Tekstil - İç Mimari İlişkisi / Tekstil - Fotoğraf İlişkisi / Tekstil - Heykel İlişkisi vs. literatür taraması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğrencilerin sanatsal üretimlerinin diğer plastik sanatlarla etkileşimli disiplinlerarası tasarımları ile ilgili proje hazırlıkları ve manifestolarının tartışılması. Konu hakkında görsel ve yazınsal kaynaklar taranmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
10 Edebiyat ve Görsel Sanatların Etkileşimi: Edebiyatın Görsel Sanatlara Etkisi, Sanatçıların Edebiyatı Görsel Bir Dile Dönüştürmesi, Kitap Tasarımı ve Görsel Hikaye Anlatımı / Projesi: Öğrencilere bir edebi eserden yola çıkarak görsel bir yorum oluşturma görevi verilecek. Uygulama eskizlerinin oluşturulması. Bireysel projelere yönelik deneysel yaklaşımlar tamamlanmalı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Görsel Sanatların Performans Sanatlarıyla Etkileşimi: Sergiler ve Performans Sanatları Etkinliklerinin İncelenmesi Literatür taraması yapılmalı ve güncel sergilerin izlenmeli Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Öğrencilerin Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Üretimlerinin detaylarının tartışılması Bireysel Sanatsal pratikleri üzerine sunum hazırlanmalı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Disiplinler Arası Sunum ve Sergileme Formatlarının Oluşturulması Literatür taraması yapılmalı ve güncel sergilerin izlenmeli Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
14 Disiplinlerarası, Multidisiplinler ve İnterdisipliner yaklaşımlar üzerine tartışma Literatür taraması yapılmalı ve güncel sergilerin izlenmeli Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
15 Disiplinlerarası Sunum ve Sergileme Biçimleri üretme Disiplinlerarası Sergileme Biçimleri için ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 2 4
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 06:35