STA1812 Ortam Odaklı Sanat 2

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1812
Ad Ortam Odaklı Sanat 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY


Dersin Amacı / Hedefi

Ortam Odaklı Sanat dersinin amacı, öğrencilere çevresel sanatın ileri düzey uygulamaları ve teorileri konusunda derinlemesine bilgi sağlamaktır. Bu dönemde, öğrenciler ekolojik sanat projeleri, performans ve yerleştirme sanatı, kamu alanları için sanatsal tasarımlar gibi konularda uzmanlık geliştirecekler. Ayrıca, dijital ve etkileşimli medyanın sanatla bütünleşmesi, sürdürülebilir sanat uygulamaları ve profesyonel sunum becerileri üzerine odaklanacaklar. Dersin genel amacı, öğrencilerin çevresel ve sosyal sorunlara karşı duyarlı, yenilikçi ve etkili sanat projeleri geliştirme kapasitelerini artırmak ve bu projeleri toplumla etkileşim içinde uygulamalarını sağlamaktır. Bu süreçte, öğrenciler sanatsal ifadelerini geliştirecek ve çevresel bilinçlerini artıracaklar.

Dersin İçeriği

Bahar dönemindeki Ortam Odaklı Sanat dersi, çevresel sanatın ileri uygulamaları ve teorilerine derinlemesine odaklanarak, ekolojik sistemlerle bütünleşen sanat projeleri üzerine çalışmalar yapmayı içerir. Bu projeler arasında bio-sanat ve ekolojik müdahaleler bulunmaktadır. Öğrenciler, doğal ve kentsel ortamlarda yerleştirme ve performans sanatı tasarlamayı ve uygulamayı öğrenirken, toplum katılımını teşvik eden kamu mekanı sanat projeleri oluşturmayı da deneyimleyecekler. Ders, sanat projelerinin etkileşimli ve daldırıcı niteliklerini artırmak için sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gibi dijital ve etkileşimli medyaların kullanımını vurgular. Ayrıca, çevre dostu malzemeler kullanarak sürdürülebilir sanat pratikleri geliştirme üzerine yoğunlaşılır. Profesyonel sergiler için hazırlık yapma ve sunum becerilerini geliştirme de kursun önemli bileşenlerindendir. Öğrenciler, eleştirel düşünme becerilerini artırarak ve geri bildirimleri entegre ederek sanatsal projelerini geliştirme fırsatı bulacaklar. Bu kapsamlı yaklaşım, öğrencilere sanatı, toplum ve çevre arasında derin bir bağ kuracak dinamik bir araç olarak kullanma becerilerini kazandırmayı amaçlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Artun, A. (2012). Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri 1 Müze ve Modernlik. İstanbul: İletişim Yayınları. Artun, A. (2006). Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce. İstanbul: İletişim Yayınları. Beck, D.R.M. (2019). Unfair Labor American Indians and the 1893 Worlds Columbian Exposition in Chicago. Chicago: Univesity of Nevraska Press. O’Doherty, B. (2013). Beyaz Küpün İçinde Galeri Mekânının İdeolojisi, İstanbul: Sel Yayınları. Vasari, G. (2013). Sanatçıların Hikayeleri. (Çev: E.Gökteke). İstanbul: Sel Yayıncılık.

Notlar

Makaleler, Dergiler, Tezler,Videolar, vb.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevresel Sanat Tarihçesinin ve Temellerinin Kavranması: • Öğrenciler, çevresel sanatın tarihini ve bu alandaki temel kavramları detaylı bir şekilde anlayacaklar.
ÖÇ02 Doğal ve Kentsel Ortamlarda Sanat Yaratma Becerisinin Geliştirilmesi: • Öğrenciler, doğal materyaller ve kentsel müdahaleler kullanarak çeşitli sanat projeleri geliştirirken pratik beceriler kazanacaklar.
ÖÇ03 Toplumsal ve Ekolojik Sorunlara Duyarlı Sanat Yapma: • Öğrenciler, toplumsal ve ekolojik sorunlara sanatsal çözümler üretecek ve bu sorunlara duyarlı projeler geliştirecekler.
ÖÇ04 Yeni Medya ve Teknoloji Kullanımının Öğrenilmesi ve Uygulanması: • Öğrenciler, sanatlarını zenginleştirmek için yeni medya ve teknoloji araçlarını etkin bir şekilde kullanacaklar.
ÖÇ05 Performans ve Yerleştirme Sanatı Uygulamaları: • Öğrenciler, performans ve yerleştirme sanatı projeleri tasarlayacak ve bu projeleri başarıyla uygulayacaklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş. Ortam Odaklı Sanat - İleri Uygulamalar. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çevresel Sanatın Derinlikleri. Gelişmiş çevresel sanat teorileri ve uygulamalarına giriş. Ekolojik sorunlara sanatsal müdahalelerin etkileri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Ekolojik Sanat Projeleri. Ekosistemlerle uyumlu sanat projeleri geliştirme. Biyo-sanat ve ekolojik müdahalelerin tasarımı. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yerleştirme Sanatı ve Performans. Yerleştirme sanatının planlanması ve tasarımı. Doğal ve kentsel mekanlarda performans sanatı projeleri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Performans Sanatının Uygulanması. Gerçekleştirilecek performans sanatı projelerinin planlanması. Öğrenci projelerinin sahada uygulanması. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Şehirde Sanatsal Müdahaleler. Şehirde gerçekleştirilecek kısa süreli sanatsal müdahalelerin planlanması. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Multidisipliner Sanat Projeleri. Çok disiplinli sanat projelerinin tasarımı ve geliştirilmesi. Sanatın farklı alanlarından unsurların entegrasyonu. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Proje Sunumu Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Kamusal Sanat ve Topluluk Etkileşimi. Kamusal alan projeleri geliştirme. Topluluk katılımı ve etkileşim teknikleri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sürdürülebilir Sanat Pratikleri. Çevre dostu malzemeler ve teknikler. Sürdürülebilirlik odaklı sanat projeleri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Atölye Çalışması I Öğrenci projelerinin kavramsal tasarımı ve planlaması. İlk taslakların geliştirilmesi ve eleştirisi. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
12 Atölye Çalışması II. Öğrenci projelerinin detaylandırılması ve ilerlemesi. Materyal ve yöntem üzerine odaklanma. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Atölye Çalışması III Final projeleri üzerinde çalışmalar. Sunum ve sergileme teknikleri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Final Projelerinin Tamamlanması. Projelerin son hallerinin oluşturulması. Sergi ve sunum için hazırlıklar. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Proje Sunumları ve Eleştirileri. Öğrenci projelerinin sınıf içinde sunumu. Akran ve öğretmenlerden eleştiriler. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sergi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sergi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 07:24