Genel Bilgi
Kod | STA700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NİMET KESER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin teorik veya uygulamalı bir alanda, ilgisini yöneltiği konuya ilişkin en son bilgileri öğrenmesi ve ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Lisansüstü öğrencilerinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlayan bir hazırlık dersidir.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur
Kaynaklar
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikle. Nobel Akademik Yayıncılık 2022. John W. Creswell, Araştırma Deseni, Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Eğiten Kitap 2016, J. David Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Kitabevi 2021. Türker Baş, Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo ile Nitel Veri Analizi, Örnekleme, Analiz, Yorum, Seçkin Yayıncılık 2013. Suzan Duygu Bedir Erişti, Rita Louise Irwin, A/R/TOGRAFİ Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi,Pegem Akademi 2021 Rowenna Murray Tez nasıl yazılır, Anı Yayıncılık, 2016.
Notlar
İnternet erişim kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütür. |
ÖÇ02 | Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verir. |
ÖÇ03 | Belirlenen konudaki güncel akademik tartışmalara katılır. |
ÖÇ04 | Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve yararlı bir katkı yapar. |
ÖÇ05 | Bir konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturur. |
ÖÇ06 | Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ07 | Akademik ve etik kuralları bilir ve gerekliliğini açıklar. |
ÖÇ08 | Tez konusunda detaylı bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Tez çalışması sırasında karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme 1 | Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. 2 | Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşmanın yolları ve yöntemlerinin anlatılması 1 | Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşmanın yol ve yöntemlerinin anlatılması.2 | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Türkçe ve yabancı dilde yayımlanmış kaynakların sınıflandırılması | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Alanında araştırmaya ihtiyaç duyulan konuların belirlenmesi. | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Araştırmaya özgünlüğünü sağlayan argümanların belirlenmesi | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Karar verilen konuyla ilgili kaynakların incelenmesi. | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Veri toplama araçlarının hazırlanması. | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |