STA1705 Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1705
Ad Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

“Görsel Kültür" kavramı irdelenmesi, görsel kültür içerisinde işlevsel ya da sanatsal boyutlarda tasarımın rolunun tartısılması amaclanmaktadır. Tasarımda gorsel kultur etkilesimleri kavrayarak, tasarım ve sanat eserlerinde gorsel dili okuyabilme, yeni bakış acısı kazandırma amaclanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu derste, görsel kültür kavramının irdelenmesi, görsel kültür içerisinde işlevsel ya da sanatsal boyutlarda tasarımın rolünün tartışılması amaçlanmaktadır. Sanatçılar ve tasarımcılar eserleri, kurumsallaşmaları ve sunumları ile incelenecek tasarımcı kamu etkileşimine değinilecektir. Disiplinler arası yaklaşım içerisinde görsel kültür ve tasarım kavramlarının incelenirken resim, heykel, tekstil, kostüm, film, afiş, mobilya, grafik tasarımı vb. biçim çeşitliliği içerisinde ele alınacaktır. Araştırma ve incelemeler sırasında çağdaş müze ve sergilerden de yararlanılarak öğrencilerin alanda vizyonlarının genişletilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Karadag, Cerkes. 2004. Gorme Kulturu. Goruntuler Evreni. Ankara, Doruk Yayınlari.

Notlar

Davis, Fred.(2000). Moda Kültür Kimlik. Ankara: Yapıkredi Yayınları. ISBN:975-363-660-1, Genç, Adem ve Ahmet Sipahioğlu. (1990).Görsel Algılama-Sanatta Yaratıcı Süreç. İzmir: Sergi yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Disiplinler arası yaklaşım içerisinde resim, heykel, tekstil, kostüm, film, afiş, mobilya, grafik tasarımı vb. gibi biçim çeşitliliği içerisinde görsel kültürü değerlendirebilme
ÖÇ02 Tasarımda çağdaş çözüm önerileri sunabilme
ÖÇ03 Görme ve görselleştirme eylemlerinin toplumsal anlamını değerlendirebime.
ÖÇ04 Sanat ve tasarımı kentsel görsel kültür bağlamında düşünebilme.
ÖÇ05 Tasarımların üretilme süreçlerini ve etkilerini değerlendirebilme.
ÖÇ06 Görsel kültürün toplumsal hayattaki önemini fark etme.
ÖÇ07 Görsel bir imajın bağlamsal geçmişini okuyabilir ve düşünceyi görsel ürüne dönüştürebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 3
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Tanımı, Beklentiler, Görsellik, Görsel Kültür Üzerine Beyin Fırtınası Kültür ve Görsel Kültür hakkında araştırma yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 “Kültür”,“Görsellik”,“Sanat”,“Tasarım”,“Tasarımcı” Kavramlarının İrdelenmesi. "Disiplinlerarası Sanat" ve tasarım konularında literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
3 Disiplinlerarası Sanat Eğitimi ve Tasarım Olgusu Ders konusuna ilişkin literatür çalışması… Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
4 Toplumsal Sınıflar Ve Görsel Kültür Yansımaları. Araştırma Konularının Belirlenmesi, Araştırmanın planlanması ve geçerlilik güvenilirliğin değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Kültür ve Görsel Sosyoloji. Hipotezlerin oluşturulması. Araştırmanın planlanması ve geçerlilik güvenilirliğin değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma
6 Görme Biçimleri Ve Toplumsal Cinsiyet. Araştırma konusuna ilişkin literatür çalışması… Araştırmanın planlanması ve geçerlilik güvenilirliğin değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
7 Görsel Kültür Ve Gündelik Hayat Temsilleri. Araştırma sürecinin raporlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma
8 Ara sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Müzelerde Görsel Kültür Ve Tasarımın İrdelenmesi Konu hakkında görüşme ve gözleme dayanan verilerin toplanması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma
10 Medyada görsel kültür ve tasarımların irdelenmesi Makale yazımına ilişkin araştırmalar ve giriş bölümünün yazımının tamamlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Galerilerde Görsel Kültür Ve Tasarımın İrdelenmesi Konu ile ilgili verilerin toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sanat ve Tasarım Objeleri Üzerinden Görsel Kültür Okumaları Konuyla ilgili Bulguların değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
13 Popüler Kültür Ve Tasarım Araştırma sonucunun değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim
14 Yaşadığımız Alan Ve Tasarımlar Makale yazım sürecinin tamamlanması ve düzeltmeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tasarımcı-Kamu Etkileşimi Makale yazım sürecinin tamamlanması ve düzeltmeler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Ders konusu ile alakalı araştırma sonucu yazılan ödev teslimi ve sunum Makale yazım sürecinin tamamlanması ve düzeltmeler Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
17 Değerlendirme Makalelerin Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü yazım Kurallarında Teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:02