Genel Bilgi
Kod | STA762 |
Ad | Kültür, Kimlik ve İletişim Tartışmaları II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı kültür, kimlik ve iletişim alanlarında değişik teorik yaklaşımları iletişim ve sanat ekseninde ele almak, incelemek ve analiz etmektedir.
Dersin İçeriği
Kültür, kimlik ve iletişim kavramları birbirleriyle bağlantıları ile birlikte ele alınarak iletişim ve sanat ekseninde analiz edilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Modernite ve Bireysel Kimlik, Anthony Giddens, Say yay., 2010
Notlar
Türkiye´de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Reşat Kasaba, Sibel Bozdoğan, Tarih Vakfı, 2010
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür, kimlik ve iletişim kavramlarını arasındaki bağlantıyı açıklar. |
ÖÇ02 | Kültür, kimlik ve iletişimle ilgili olguların sanat çalışmaları açısından yerini ve önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Kültür, kimlik ve iletişim konusundaki değişik kuramsal yaklaşımları tanır. |
ÖÇ04 | Kültür, kimlik ve iletişim konusunda edindiği kuramsal bilgi ile sanatsal olguları ve üretimleri analiz eder. |
ÖÇ05 | Sanat ve popüler kültürel olgular konusunda araştırmalar yapar. |
ÖÇ06 | Kültür, kimlik ve iletişim alanlarındaki çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller. |
ÖÇ07 | Kültür, kimlik ve iletişim olguları ile sanatsal alanlardan gelen bilgilerini sentezler. |
ÖÇ08 | Kültür, kimlik ve iletişim alanlarındaki bilgisinden yararlanarak bu alanda derinlemesine analizler yapar ve bu alanda araştırma yapar, rapor ve makale yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür, Kimlik ve İletişim Kavramları | Sunuş, anlatı ve yorum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kültür, kimlik ve İletişim Kavramlarının İlişkisi | Anlatı ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kültür, kimlik ve iletişimle ilgili temel kavramları | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kültürel çalışmaların gelişimi | Anlatı ve yorum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kimlik çalışmaların gelişimi | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İletişim çalışmaların gelişimi | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kültür, kimlik ve iletişim teorileri arasındaki bağlantılar | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Araştırma Ödevi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kültür ve Sanat | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kimlik ve Sanat | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İletişim ve Sanat | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kültür ve Kimliğin Sanata Yansımaları | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Folk Kültür, Popüler Kültür, Kitle Kültürü, Yüksek kültür ve Sanat | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kültür, Sanat ve İletişim | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Karşılaştırma, Tartışma ve Genel Değerlendirme | Yorum, tartışma ve genel değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve Makale Yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve Makale Yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |