Genel Bilgi
Kod | STA755 |
Ad | Mobilyanın Biçimlenişinde Yenilikçi Tarasım Araştırmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mobilya tasarımında biçimin oluşum yöntemlerinin ele alınarak yenilikçi tasarım yaklaşımlarının incelenmesi. Biçim-malzeme ve biçim-strüktür ilişkilerinin irdelenmesi ve tasarıma etkilerinin ortaya konması.
Dersin İçeriği
Mobilyanın biçimlenmesinde, strüktür ve malzemenin araştırılması ve bu doğrultuda mobilya tasarımının sağlanması hedeflenmektedir. Mobilya tasarımında etken olan faktörlerin değerlendirilmesi ve bu kapsamda tasarım olgusunun sağlanmasını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Kari Jormakka, Adım adım tasarım yöntemleri, YEM yayınevi, 2021,Genco Berkin ve Önder Küçükerman, Creative Design in Industry, WIT Press and Architecture, Önder Küçükerman, ENDÜSTRİ TASARIMI, ENDÜSTRİ İÇİN ÜRÜN TASARIMINDA YARATICILIK, Yem Kitabevi, İstanbul, 1996
Notlar
İnternet kaynakları.Kişisel fotoğraf arşivi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mobilya tasarımında yenilikçi yaklaşımları öğrenir |
ÖÇ02 | Mobilya biçimlenişinde strüktür ve malzemenin sağladığı olanakları öğrenir |
ÖÇ03 | Mobilya tasarımlarına eleştirel bakış açısıyla, alternatif tasarımlar yapma becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Mobilya tasarımını konusunda gelişmeleri ve yaklaşımları takip etme becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Mobilya tasarımı alanında konuyla ilgili rapor yazabilme deneyimi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve değerlendirme yönteminin tartışılması | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Araştırma konularının belirlenmesi ve tartışılması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Araştırma konularının irdelenmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Araştırma konularının tartışılması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Mobilya biçimlenişinde yenilikçi tasarım yaklaşımlarının araştırma konusu çerçevesinde değerlendirilmesi | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
6 | Mobilya biçimlenişinde yenilikçi tasarım yaklaşımlarının araştırma konusu çerçevesinde değerlendirilmesi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yenilikçi tasarım yaklaşımlarının araştırma konusu çerçevesinde değerlendirilmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Yenilikçi tasarım yaklaşımlarının araştırma konusu çerçevesinde değerlendirilmesi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Tasarım yaklaşımlarının araştırma konusu çerçevesinde değerlendirilmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tasarım yaklaşımlarının araştırma konusu çerçevesinde değerlendirilmesi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yenilikçi tasarım yaklaşımlarının seçilen örnekler çerçevesinde biçim, strüktür ve malzeme analizlerinin yapılması 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yenilikçi tasarım yaklaşımlarının seçilen örnekler çerçevesinde biçim, strüktür ve malzeme analizlerinin yapılması 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırma konularına ait bulgu ve sonuçlarının tartışılması 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırma konularına ait bulgu ve sonuçlarının tartışılması 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |