Genel Bilgi
Kod | STA714 |
Ad | Grafik Atölye II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Önceki birikimlerden yararlanarak profesyonel alanlarda uygulanabilecek projelendirilmiş tasarımlar yapmak.
Dersin İçeriği
Grafik sanatı ve tasarımı konusunda edinilen kuramsal ve kılgısal (pratik) bilgi ve deneyimlerin, yapılacak projeyle daha da varsıllaştırılarak, üst düzeye çıkarılması, pekiştirilmesi. Sonuçlandırılan projelerin, sergileme alanında mekan analizleri yapılarak, sunumunun gerçekleştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Urban D. (1964). Text im Kommunikations- Design. Deutschland Jeavons, T. ve Beaumont, M. (1990) An Introduction To Typography, Quintet Publishing Limited, London. Barfield, L. (1993) The User Interface, Consepts and Design. Addison-Wesley Publishing Company, Oxford. Rubinstein, R. (1988) Digital Typography. An Introduction to Type and Composition for Computer System Design. Addison-Wesley Publishing Company, USA. Turnbull, T. ve Russell V. (1964) The Graphics of Communication. Rinehard Winston Inc. NewYork Cotton, B. ve Oliver R. (1997) Siberuzay Sözlügü. Yapı Kredi Yay., İstanbul -Baer, K. (2008)
Notlar
Information Design Workbook, Massauchussets, Rockport Publishers. -Schuller, G. (2007) Information Design, Complexity, Interdisciplinarity, Experiment, AIGA-CLEAR, The Jurnal of Information Design (e-bulten).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik Tasarım sorunlarından anlar ve çözüm yollarını bilir. |
ÖÇ02 | Araştırma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Grafik Tasarım alanında seçenekli proje önerileri geliştirir. |
ÖÇ04 | Estetik olanın seçimini yapar. |
ÖÇ05 | Profesyonel ve özgün grafik tasarım çalışmaları yapar. |
ÖÇ06 | Grafik Tasarım süreçlerini ve üretme-çoğaltma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ07 | Grafik Tasarımın uygulama alanlarından en az birisi konusunda yeterli olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Projelerinin kapsamı ve önemini tartışma, eskiz geliştirme. | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Projeler için eskiz geliştirmeye devam edilir. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Eskizlerden proje olarak uygulanacaklar belirlenir ve tanıtım stratejileri geliştirilir. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Strateji geliştirme çalışmalarına devam edilir. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Belirlenen strateji doğrultusunda tasarım çalışmalarına devam edilir. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Çalışmasının dijital ortamda uygulanması 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Çalışmasının dijital ortamda uygulanması 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | Alınan eleştiriler doğrultusunda projenin eksikleri yeniden gözden geçirilir. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tasarım Projesini strateji dahilinde yeni çalışmalarla güçlendirilir. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tasarım çalışmalarına devam edilir 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tasarım çalışmalarına devam edilir 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Çalışmasının dijital ortamda uygulanması 3 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Çalışmasının dijital ortamda uygulanması 4 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Final Sınavı | Sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
17 | Final Sınavı | Sunum hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |