STA711 Ambalaj Grafiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA711
Ad Ambalaj Grafiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ambalaj; ürünün tanıtılarak tüketiciyle buluşmasını, doğru saklama koşullarında korunmasını ve satışını sağlayan bir pazarlama nesnesidir. İyi bir ambalaj tasarımı, iyi bir marka sunumu/tanıtımı sağlar. Aynı zamanda iyi bir reklam yoludur. Ders kapsamında ambalaj tasarımına yönelik malzeme bilgisi, endüstriyel üretim teknikleri, marka-izleyici ilişkisi, ambalaj ve pazarlama stratejilerine yönelik konular işlenerek, öğrencinin etkili ve işlevsel ambalaj tasarımları yapabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Marka bilinirliği ve ambalajın etkileri, Doğru malzeme seçimi, Doğru tasarım ve pazarlama stratejileri, Ambalaj-tüketici ilişkisi

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Harris, P., Ambrose, G. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. AVA Publishing. Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul, Yorum Sanat Yayınevi.

Notlar

Klimchuck, M.R., Krasovec, S.A. (2006). Packaging Design, Successful Product Branding from Concept to Shelf. New Jersey, John Wiley and Sons Inc. Hampshire, M., Stephenson, K. (2007). Packaging, DemoGraphics , Design Successful Packaging for Specific Customer Groups. Rockport Publishers. Armstrong, H. (t.y. ). Grafik Tasarım. İstanbul, Espas Sanat Kuram Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir. İstanbul, Yem Yayın.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı ambalaj malzemelerini kullanabilmeyi öğrenir.
ÖÇ02 Tasarım ve malzeme bilgisini örtüştürmeyi öğrenir.
ÖÇ03 Marka ve ambalaj bağlantısı kurmayı öğrenir.
ÖÇ04 Tüketici eğilimlerini inceleyip, doğru ambalajı tasarlayarak pazarlama stratejisi geliştirmeyi öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 5
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
2 Marka bilinirliği Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Ambalajın marka bilinirliğine etkileri, Ambalaj ve Pazarlama Teknikleri Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Ürüne yönelik ambalaj malzemesi seçimi Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Endüstriyel üretim teknikleri ve malzeme bilgisi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Saklama koşullarına uygun ambalaj tasarımı Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Ambalaj ve tema Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
9 Ürün Ambalajı Tasarım Projesi Örnek inceleme, tasarım eskizleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Eskizlerin değerlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Tasarım çalışmaları Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Tasarım çalışmalarına devam edilir. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Çalışmanın dijital ortamda uygulanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Çalışmanın dijital ortamda uygulanmasına devam Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Baskıya hazırlık ve projenin değerlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:02