STA1709 Sembollerin Dili I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1709
Ad Sembollerin Dili I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler bu çerçeve içerisinde belirledikleri araştırma konuları üzerinden bir makale oluşturma sürecine başlar ve ders bitiminde akademik bir yayın elde eder.

Dersin İçeriği

Bu derste uygarlık tarihiyle paralel bir dönüşüm geçirmiş olan sembollerin tarihsel süreci öncelikli olarak ele alınır. Etnik, dini, sosyolojik, psikolojik vb. bağlamların aktarımında kullanılan sembollerin ontolojik yapısı, göstergebilim ve grafik tasarım kuramları ışığında çözümlenir. Bunların yanı sıra, ticari markaları yansıtan sembollere dair araştırma ve çözümlemeler yürütülür.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

stefan sagmeister things i have learned in my life so far Infographics Pioneer Fritz Kahn Uta and Thilo von Debschitz Steven Heller The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design Liu Yikun Visual Storytelling: Infographic Design in News Josef Müller-Brockmann Grid systems in graphic design Ellen Lupton Design Is Storytelling Ellen Lupton Indie Publishing: How to Design and Publish Your Own Book

Notlar

Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sembollerin kökeni varlık nedenleri hakkında farkındalık geliştirir.
ÖÇ02 Sanat ve tasarım alanında kuramsal bilgilere sahip olur.
ÖÇ03 Grafik tasarım tarihi üzerine farklı konularda araştırma yapma imkanı bulur
ÖÇ04 Sembollerin kültürel değerlerle ilişkisini çözümler.
ÖÇ05 Kültürün ürünlerine dair görsel bir duyarlılık geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sembol nedir? Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Göstergebilim üzerinden sembolü anlamak Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Sembolün tarihsel varlık süreci 1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Sembolün tarihsel varlık süreci 2 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sembolün tarihsel varlık süreci 3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Sembolün tarihsel varlık süreci 4 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Grafik tasarım tarihinde semboller 1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Grafik tasarım tarihinde semboller 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Grafik tasarım tarihinde semboller 3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Grafik tasarım tarihinde semboller 4 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Çağdaş grafik tasarımda semboller Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Çağdaş grafik tasarımda semboller 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Çağdaş grafik tasarımda semboller 3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:02