Genel Bilgi
Kod | STA1712 |
Ad | Sanat Kitabı II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Konu seçiminin ve üretim tekniğinin ders içerisinde belirleneceği projenin kitabını yaratıcı yollarla basılı veya dijital bir yayına dönüştürme tecrübesini kazanır.
Dersin İçeriği
Sanat tarihinde çeşitli sanatçı ve tasarımcılar tarafından üretilen sanat kitaplarının niteliklerinin araştırıldığı bu derste, öğrenci kitap nesnesi üzerinden kendini farklı yollarla ifade etme yollarını arar.
Dersin Ön Koşulu
-Ön koşul yoktur
Kaynaklar
stefan sagmeister things i have learned in my life so far Infographics Pioneer Fritz Kahn Uta and Thilo von Debschitz Steven Heller The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design Liu Yikun Visual Storytelling: Infographic Design in News Josef Müller-Brockmann Grid systems in graphic design Ellen Lupton Design Is Storytelling Ellen Lupton Indie Publishing: How to Design and Publish Your Own Book
Notlar
--Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Disiplinlerarası düşünce üretir |
ÖÇ02 | Farklı teknikleri kullanmayı deneyimler |
ÖÇ03 | Editöryal yaklaşım geliştirir |
ÖÇ04 | Sanat tarihinde kitabın taşıdığı plastik değer hakkında fikir sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Term evaluation | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Proje konusu hakkında ilk eskizler | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Proje konusu hakkında eskizler II | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Proje konusu hakkında eskizler III | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Proje maket denemeleri | Maket | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Maket denemelerinin olgunlaştırılması | Maket | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Maket denemelerinin olgunlaştırılması II | Maket | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ödev /değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Maket üzerinde alınan kararların uygulaması | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Maket üzerinde alınan kararların uygulaması II | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Maket üzerinde alınan kararların uygulaması III | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uygulamanın sonuca doğru olgunlaştırılması | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uygulamanın sonuca doğru olgunlaştırılması II | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje sunumunun görüşülmesi | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Proje sunumunun testi | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev /değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev /değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |