Genel Bilgi
Kod | STA796 |
Ad | Stil ve İmaj |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere bireysel ya da kurumsal anlamda etkili bir imajın nelere vesile olacağını anlatmak ve fiziksel estetiğin iletişimi nasıl etkilediği konusunda farkındalık yaratmakltır. Bu sayede öğrenciler etkili ve göz alıcı bir imaja sahip olmak için yapılması gerekenleri bilir. Ayrıca bireyler için imaj tasarımı, gardrop planlaması, kapsül gardırop oluştrma becerileri kazandırılır.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciye kişisel imaj ve stille ilgili bilgiler aktarılır. Bu derste öğrenciler, kişilerin anatomik yapısına uygun giyim tarzlarını analiz edebilir ve anatomik yapıya uygun giyinmenin temel özelliklerini kavrar. Öğrenciler, vücut kusurlarını doğru stil ve imajla kamufle edebileceğini kavrar. Ayrıca kurumsal anlamda giysi seçimlerini inceleme, imaj tasarım, gardırop planlama, giysi seçme ve uygulama, kapsül gardırop gibi konularını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
P. Reed, Style Clinic, HarperCollins, New York: 2009.
Notlar
P. Olgaç, Moda Tasarımı – Stil ve İmaj, Sistem Ofset Yayıncılık, İstanbul: 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, kurumsal imaj tasarımı yapar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, bireysel imaj tasarımı yapar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler; gardırop, kapsül gardrop planlar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, vücut kusurlarını doğru stil ve imajla kamufle eder. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, farklı giysi çeşitleri ile kapsül gardırop oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kişisel İmaj, Marka İmajı, Stil, Styling, Vücut Şekilleri, Vücut Tipleri, Vücut Ölçüleri. | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Giysi Seçme ve İlişkilendirme | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Renk-Desen Seçme ve İlişkilendirme | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Aksesuar Seçme ve İlişkilendirme | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Makyaj Seçimi | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yaşam stili analizi | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Vize Sınavı | Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kişisel imaj yaratma | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Gardrop planlama | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kapsül Gardrop hazırlama | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tüketici, Marka kimliği | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Marka İmajı yaratma | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Orta ölçekli hazır giyim markaların imajlarının incelenmesi | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Küresel boyutlu hazır giyim markaların imajlarının incelenmesi | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |