UIN101 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN101
Ad İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen YEŞİM TUYAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğretmen YEŞİM TUYAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

-Ders, öğrencilerin konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarına; kendini ya da başkalarını tanıtmalarına, bu bağlamda nerede oturduğu, kimleri tandığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurmalarına, somut gereksinimlerini karşılayabilmek adına bilinen, günlük ifadeleri, çok temel deyimleri anlayabilme ve kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır

Dersin İçeriği

-Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

New College English-Muhittin Ersungur Türkçe-İngilizce,İngilizce-Türkçe sözlük Konularla ilgili çalışma kağıdı

Notlar

New College English-Muhittin Ersungur Türkçe-İngilizce,İngilizce-Türkçe sözlük Konularla ilgili çalışma kağıdı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilme.
ÖÇ02 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
ÖÇ03 Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanabilme.
ÖÇ04 Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilme.
ÖÇ05 Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
ÖÇ06 Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurabilme.
ÖÇ07 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
ÖÇ08 Çeşitli konularda basit anlamda paragraf yazma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aitlik sıfatları; olumlu olumsuz cümleler ve kısaltmalar Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 plurals with where questions; prepositions of place Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
3 Kişi zamirleri; belgisiz ve belgili belirteçlerin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 'whose' soru ve cevapları Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sahiplik ifadelerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı; işaret sıfatlarının kullanımı Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Miktar bildiren sıfatların olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sahiplik sıfatları; sahiplik zamirlerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 saati sorma ve zaman ifadeleri; şimdiki zaman ve Wh- soruları Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Geniş zaman; olumlu- olumsuz soru cümleleri Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Nesne durumundaki zamirlerin cümlede tanımlanması ve kullanılması Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Genis zaman Wh- soru ve cevapları Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 'var' 'yok' cümleleri Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Geniş zaman Wh- ile bilgi soruları Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 cümlede sıfatların yerleri ve isimlerden önce kullanımı Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavı Öğrenciler bir önceki haftanın konusunu gözden geçirmelidir. Öğrenciler ödevleri tamamlamalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 03:17