UFR102 Fransızca II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UFR102
Ad Fransızca II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Fransızca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA MAVAŞOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencileri, dönem sonunda A2 dil düzeyinde Fransızca kelime haznesi edinip, yazılı ve sözlü temel Fransızca ifadeleri anlayabilir, temel okuma becerileri ve stratejileri edinip, mevcut bilgisini de bu alanlarda uygulayabilir düzeye getirmektir

Dersin İçeriği

Bu ders A2 düzeyinde Fransızca dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Alcaraz, M. et al. (2016). Edito. Méthode de français. Niveau A1. Les éditions Didier

Notlar

Baylocq Sassoubre, M.-P. et al. (2016). Edito. Cahier d'activités. Niveau A1. Les éditions Didier


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Basit bir dille öz geçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilir
ÖÇ02 Kişisel, aile, gibi gündelik konularda bilgi alışverişinde bulunabilir
ÖÇ03 Basit, kısa okuma parçalarını yorumlayıp soruları yanıtlayabilir
ÖÇ04 Kişisel yaşamı, özgeçmişi gibi konularda basit kısa yazılar yazabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıpları Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıplarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eşitlik, farklılık anlamında karşılaştırma yapılarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Geniş zaman Wh- soruları; yetenek anlamında 'can' Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Geniş zaman kipi; soru yapıları, zaman zarfları Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Şimdiki zaman yapısının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Geçmiş zaman; olumlu ve olumsuz ve soru yapıları, zaman zarfları Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gelecek zaman kiplerinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gelecek zaman ile Wh- soruları Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yer bildiren zarflar Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Geçmiş zaman; düzenli düzensiz fiiller Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Geçmiş zaman ; düzensiz filler, soru yapıları, zaman zarfları Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Geçmiş zamanın hikayesinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tercih anlamlı kalıpların olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 52
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,08
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 04:53