MV-129 Mesleki Matematik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI PR.
Kod MV-129
Ad Mesleki Matematik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ORHAN CENGİZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ORHAN CENGİZ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Sayılar, kümeler, eşitsizlikler, fonksiyonlar, problemler, permütasyon, kombinasyon, olasılık

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Mesleki Matematik (Basri Çelik, 2018, DORA YAYINLARI).

Notlar

Ticari Matematik (Aytül Doğan, 2024, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sayı ve rakam kavramlarını bilir ve ayırt eder.
ÖÇ02 Sayıları sınıflandırır.
ÖÇ03 Sayılarla ilgili işlemler yapar.
ÖÇ04 Bölme ve bölünebilme kurallarına ilişkin işlemleri yapar.
ÖÇ05 Bölme ve bölünebilme ile ilgili işlemleri yapar.
ÖÇ06 Üslü ve köklü sayılarla ilgili işlemleri yapar.
ÖÇ07 Oran-orantı konusuna ilişkin çözümlemeleri yapma becerisi kazanır.
ÖÇ08 Denklem kurma problemlerini çözme becerisi kazanır.
ÖÇ09 Yüzde hesaplamalarını yapar.
ÖÇ10 Yaş problemlerini çözme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal adalet, çevre koruma, kalite ve iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekonomik işlemleri analiz eder.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birlikte çalışmaya yatkın olur.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik değerlerini gözetir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönemlik ders planlarının çerçevesinin açıklanması ve temel kavramlara giriş Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sayılar Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sayılarla ilgili işlemler Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Sayıların sınıflandırılması Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Cebir Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Oran ve orantı Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Oran ve orantı uygulamaları Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bölme ve bölünebilme Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Üslü ve köklü sayılar Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Temel Denklem Kurma Problemleri Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Yüzde problemleri Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Yaş problemleri Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Kar-zarar problemleri Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Soru Çözümü Soru Çözümü Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 09:48