Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI PR. | |
Kod | MV144 |
Ad | Yönlendirilmiş Çalışma II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ORHAN CENGİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ORHAN CENGİZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere alanıyla ilgili güncel gelişmeleri yakından takip edebilme ve belirlenen konularda rapor hazırlayabilme ve bunlara sunabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Araştırma tekniklerinin tekrar edilmesi, araştırma konusunun belirlenmesi, araştırmanın hedeflerinin ve sınırlarının belirlenmesi, araştırmanın raporlanması ve sunulması
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Modern Araştırmacı (Jacques Barzun ve Henry F. Graff, 2008, Tübitak Yayınları).
Notlar
Yönlendirilmiş çalışma yazım kılavuzu, araştırma ve etik konulu makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Araştırma yöntem ve tekniklerini araştırma konusunun seçiminde kullanır. |
ÖÇ03 | Araştırmanın kapsamı çerçevesinde anket yapar. |
ÖÇ04 | Araştırma yapılacak alanın ekonomik önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Bir raporu etkili bir şekilde yazar. |
ÖÇ06 | Etkili sunu tekniklerini açıklar. |
ÖÇ07 | Grup çalışmasının önemi kavrar. |
ÖÇ08 | Grup çalışmasına yönelik becerileri artar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, kalite ve iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin planının tanıtılması | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örnek projelerin tanıtımı | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
3 | Proje yazma kuralları | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Proje taslağı sunumu I | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
5 | Proje taslağı sunumu II | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
6 | Proje uygulamaları I | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Proje uygulamaları II | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Proje uygulamaları III | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje uygulamaları IV | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje uygulamaları V | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje sunumlarını değerlendirme I | Proje uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Proje sunumlarını değerlendirme II | Proje uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Proje sunumlarını değerlendirme III | Proje uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Proje sunumlarını değerlendirme IV | Proje uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |