Genel Bilgi
| Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
| MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI PR. | |
| Kod | MV-248 |
| Ad | Türkiye Ekonomisi ve Avrupa Birliği |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN ÇOLAK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN ÇOLAK
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye ekonomisine ilişkin makro ekonomik göstergeleri izleyebilmek, Avrupa Birliği (AB) ve kurumlarını kavramak
Dersin İçeriği
Türkiye'nin temel ekonomik göstergeleri, dış ticaretin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi, Avrupa Birliği, Türkiye-AB ilişkileri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Resul TELLİ. Türkiye Ekonomisi ve AB Ders Kitabı. 2016
Notlar
Yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Türkiye ekonomisine ilişkin makro ekonomik göstergeleri analiz eder. |
| ÖÇ02 | Türkiye ekonomisinin sektörel analizini yapar. |
| ÖÇ03 | Türkiye’de dış ticaretinin genel yapısına ilişkin temel bilgileri sıralar. |
| ÖÇ04 | Avrupa Birliğinin tarihçesini sıralar. |
| ÖÇ05 | AB ekonomisine ilişkin makro ekonomik göstergeleri analiz eder. |
| ÖÇ06 | AB kurumlarının yapısını tanımlar. |
| ÖÇ07 | Türkiye ve AB ilişkilerinin ekonomik yönlerini değerlendirir. |
| ÖÇ08 | Türkiye ile AB ülkeleri arasındaki dış ticaretin önemini kavrar. |
| ÖÇ09 | AB ile Türkiye'yi iktisadi-sosyal ve kültürel açıdan analiz eder. |
| ÖÇ10 | Türkiye'nin AB üyelik sürecinde atılması gereken iktisadi adımları tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, kalite ve iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | 2 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | 2 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Amacı-İçeriği-Öğrenme Kazanımları ve Program Çıktıları ile İlişkisi Hakkında Bilgilendirme/Türkiye Ekonomisinin Genel Yapısı | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Türkiye Ekonomisinin Sosyo Ekonomik Göstergeleri | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Büyüme Hızı | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Türkiye Ekonomisinin Sektörel Analizi | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Sanayi Sektörü | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Tarım Sektörü | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Türkiye'nin Dış Ticaretinin Genel Yapısı | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Sınava Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Avrupa Birliği | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | AB nin Tarihi Gelişimi | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Avrupa Birliği Genişleme Süreci | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Avrupa Birliği Kurumları ve Birliğin Kurumsal Yapısı | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Avrupa Birliği Ortak Politikaları | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Türkiye AB İlişkileri | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 15 | Türkiye AB İlişkilerinin Sosyal ve Ekonomik Boyutları ve Gümrük Birliği | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||