SRS228 Sanat Felsefesi 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS228
Ad Sanat Felsefesi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrenciler sanat felsefesi ve estetik disiplini ile tanışacaklardır. Estetiğin temel konuları ve belli başlı felsefeciler tartışılacaktır. Dönem sonunda öğrenciler sanatın gelişmesini kavramsal açıdan tartışabilecekler, sanat üsluplarının ve sanat yapıtlarının temelinde yatanları tartışma ve değerlendirme becerisine sahip olacaklar, sanatın toplumsal, ideolojik, felsefi bağlantıları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Dersin İçeriği

Sanat felsefesi ve estetiğin yazılı örneklerini inceleyerek bir giriş sağlamak ve sanat felsefesinin geçmişi ve bugünü arasında bir bağ kurmaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Prof Dr Sitkı M Erinç in Sanat Felsefesi ve Sanat Teorisi Ders Notları

Notlar

ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ, Prof.Dr. Demet TAŞDELEN, Prof.Dr. Aslı YAZICI, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2018


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Estetik disiplinin kapsadığı alanı ve sanat felsefesi kavramını öğrenir.
ÖÇ02 İncelenen dönemlerdeki estetik değerler ve sanata yönelik düşünsel yaklaşımlar; bunları ortaya çıkaran süreçler hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ03 Felsefi düşünme yöntemini hayatının başka alanlarında da uygular
ÖÇ04 Sanatın toplumsal, ideolojik, felsefi bağlantıları hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Güzel sanatların sınıflandırılması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sanat ile felsefe arasındaki ortak özellikler. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sanat felsefesinin kavramları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sanatı açıklayan felsefi görüşler. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Taklit Olarak Sanat; Platon, Aristoteles. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Yaratma Olarak Sanat; Croce, Schelling. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Oyun Olarak Sanat; Friedrich Schiller Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notlarının okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Güzelliğin kaynağı nedir; Güzellik Problemi, Güzelliğin Çeşitli Kavramlarla İlişkisi; Güzellik – Doğruluk (Hakikat) İlişkisi, Güzellik – İyi İlişkisi, Güzellik – Hoş İlişkisi, Güzellik – Faydalı İlişkisi, Güzellik – Yüce İlişkisi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Güzelliğin Nitelikleri; Güzelliğin İçsel Nitelikleri, Güzelliğin Dışsal (Biçimsel) Nitelikleri; Orantı ve simetri, Uyum (harmoni). Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Sanat Eseri ve Özellikleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Ortak Estetik Yargılar; Ortak Estetik Yargıların Varlığını Reddedenler (Öznelci Görüş):Croce, Ortak Estetik Yargıların Varlığını Kabul Edenler (Nesnelci Görüş): Platon, Kant Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kiçh, Sanat, Zanaat : Form, Norm, İdea, Görüngü- Fenomen Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sanatçı, Estetik Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Güzel, Süje, Entel, Entelektüel Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 07:20