Genel Bilgi
Kod | FEL724 |
Ad | İnsan Felsefesinin Problemleri (S) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefe tarihindeki başlıca insan anlayışlarını incelemek, değerlendirmek ve karşılaştırmak. İnsana yönelik felsefi ve bilimsel yaklaşımları inceleyerek insanın diğer varlıklar arasındaki yerini, durumunu "insan nedir" sorusu bağlamında değerlendirmek.
Dersin İçeriği
Filozofların insan anlayışları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Mustafa Günay, Felsefe Tarihinde İnsan Sorunu
Notlar
Takiyettin Mengüşoğlu, İnsan Felsefesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsanın doğasına ilişkin farklı görüşleri ayırt eder |
ÖÇ02 | İnsan felsefesinin ne olduğunu kavrar |
ÖÇ03 | Farklı filozofların insan anlayışını tartışır |
ÖÇ04 | İnsan ve kültür ilişkisini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | insan doğası kavramı | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İlkçağ felsefesi | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Ortaçağ felsefesi | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Rönesans ve aydınlanma felsefesi | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hobbes | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Rousseau | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Marx | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Nietzsche | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dilthey | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Cassirer | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Camus | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Scheler | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye'de insan felsefesi | Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Konuları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Final 1 | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final 2 | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |