Genel Bilgi
Kod | MATZ216 |
Ad | Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının; matematiğin doğasını, matematik öğrenmenin anlamını, matematik öğretiminde kullanılan öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kavramaları, farklı yöntem ve tekniklerle öğretim etkinlikleri planlama ve değerlendirme becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde, matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası, matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı ile matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, farklı öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimindeki yeri ve etkileri, sınıf içi uygulama örneklerinin incelenmesi, hazırlanması, sunulması ve değerlendirilmesi konuları yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok.
Kaynaklar
Ünlü, M. (2021). Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Pegem
Notlar
İlgili diğer dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik öğretimi ve öğrenmenin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Ortaokul matematik programına ait öğrenme alanlarını ve alt öğrenme alanlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Etkili matematik öğretiminin bileşenlerini açıklar |
ÖÇ05 | Matematik derslerinin öğretilmesi esnasında öğrencilerin karşılaştıkları problemleri analiz eder. |
ÖÇ06 | Matematik derslerinin öğretilmesi esnasında öğrencilerin karşılaştıkları problemlere çözüm önerileri getirir. |
ÖÇ07 | Matematik öğretiminde uygun yeni yaklaşımları uygular. |
ÖÇ08 | Konuların anlatımında uygun materyalleri kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve ders beklentilerinin tanıtılması | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı 2 | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Matematik öğretiminin amacı | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Matematik öğretiminin temel ilkeleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Matematik öğretiminin tarihçesi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Matematik öğretiminde temel beceriler | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış 2 | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |