MATS309 Oyunla Matematik Öğretimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATS309
Ad Oyunla Matematik Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin oyun ve oyun türleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını, matematik eğitiminde oyunun yerini ve önemini keşfetmelerini, oyunun matematik dersi ile bütünleştirildiği uygulamalar yapmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; matematik ve oyun ilişkisi; örnek oyunların incelenmesi; teknoloji destekli matematik oyunları.

Dersin Ön Koşulu

Mevcut değil

Kaynaklar

Arduç,A.(2003) Matematik Oyunları .Alfa yayınları Aksoy, N. C. ( 2016).Matematikle Oynuyoruz. vizetek yayıncılık Yüksel, İ. ( 2020). Geometrik mekanik oyunlar. pegem akademi yayıncılık. Aykaç, M. ve Köğce, D. ( 2020). Eğitsel oyunlar ile matematik öğretimi. pegem akademi yayıncılık. Taştepe, M. ve Aksoy, N.C. ( 2021). Oyun ve matematik eğitimi. Nobel yayıncılık.

Notlar

ERGÜL, E., & DOĞAN, M. İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OYUN TEMELLİ YAKLAŞIMIN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 1935-1960. Ergül, E. (2021). Matematik öğretiminde oyun temelli yaklaşım (Doctoral dissertation). Usta, N., Işık, A. D., Taş, F., Gülay, G., Şahan, G., Genç, S., ... & Küçük, K. (2018). Oyunlarla matematik öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oyun ve oyun türlerini tanımlar.
ÖÇ02 Matematik öğretiminde oyunun önemini fark eder.
ÖÇ03 Oyunları matematik öğretimi ile ilişkilendirebilir.
ÖÇ04 Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları değerlendirir.
ÖÇ05 Teknoloji destekli matematik oyunlarını bilir ve kullanır.
ÖÇ06 Matematik öğretiminde oyunların öğretim sürecine katkılarını değerlendirir.
ÖÇ07 Oyun temelli öğretimin pedagojik temellerini tartışır.
ÖÇ08 Oyun temelli matematik öğretim stratejileri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oyun ve oyun türleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
2 Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Matematik ve oyun Etkileşimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
4 Mantık, matematik, zeka Oyunları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Matematik öğretiminde oyunların önemi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Eğitsel matematik oyunu ve özellikleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Oyun teorisi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi-1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi-2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Kültürel matematik oyunları-1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Kültürel matematik oyunları-2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Teknoloji destekli matematik oyunları-1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay
14 Teknoloji destekli matematik oyunları-2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
15 Genel Değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Performans Değerlendirme Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.12.2024 10:14