MATZ301 Sayıların Öğretimi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ301
Ad Sayıların Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sayıların temel özellikleri, teorem ve problemlerin anlaşılması ve çözülmesi ve günlük yaşamla ilişkilendirilmesi, sayıların öğretimi ile ilgili yeterliklerin ve becerilerin kazanılması.

Dersin İçeriği

Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini açıklama; bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.

Dersin Ön Koşulu

mevcut değil

Kaynaklar

Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi Pegem Akademi, Editör:Erhan ERTEKİN Melihan ÜNLÜ Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş)(7. Basım). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Kuramdan uygulamaya Matematik Eğitimi. Prof. Dr. Adnan BAKİ

Notlar

ALBAYRAK, M., İPEK, A. S., & Cemalettin, I. Ş. I. K. (2006). Onluk sayma sisteminin öğretimi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 199-206. Altun, M. (2002). Sayı doğrusunun öğretiminde yeni bir yaklaşım. İlköğretim Online, 1(2).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sayıların öğrenilmesinde kullanılan yöntem ve tekniklerle ilgili proje çalışması planlar.
ÖÇ02 Sayılar teorisinde karşılaşılan problemleri farklı problem çözme stratejileri ile çözer.
ÖÇ03 Sayılarla ilişkili konuların öğrenci seviyelerine göre uygun öğretimi uygular.
ÖÇ04 Sayılar ile ilişkili konularda öğrencilerin yaşadıkları kavram yanılgılarını analiz eder.
ÖÇ05 Sayılarla ilgili konuların öğretiminde günlük hayatla ilişki kurar.
ÖÇ06 Sayılar ve sayılarla ilişkili konuların öğrenci seviyelerine göre uygun öğretimi planlar.
ÖÇ07 Sayılar ve sayılarla ilişkili konularda öğrencilerin yaşadıkları kavram yanılgılarına uygun öğrenme ve öğretme stratejisi geliştirir.
ÖÇ08 Sayıların öğrenilmesinde kullanılan yöntem ve tekniklerle ilgili proje çalışması uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sayı sistemleri, Doğal sayılar, ve doğal sayılarda işlemlerin öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Tam sayıların öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Çarpanlar ve katlarının öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Bölünebilme kurallarının öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 EKOK ve EBOB kavramlarının ve uygulamalarının öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Oran, orantı kavramları ve uygulamalarının öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Reel sayıların öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Üslü ve köklü çoklukların öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Kesirler, ondalık gösterimler, yüzdelerin öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Rasyonel ve İrrasyonel sayıların öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Sayılarla ilgili Kavram yanılgıları ve nedenleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisinin kurulması İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Genel Değerlendirme ve Uygulama İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 06:52