Genel Bilgi
Kod | MATZ301 |
Ad | Sayıların Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sayıların temel özellikleri, teorem ve problemlerin anlaşılması ve çözülmesi ve günlük yaşamla ilişkilendirilmesi, sayıların öğretimi ile ilgili yeterliklerin ve becerilerin kazanılması
Dersin İçeriği
Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Dersin Ön Koşulu
mevcut değil
Kaynaklar
Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi Pegem Akademi, Editör:Erhan ERTEKİN Melihan ÜNLÜ
Notlar
ALBAYRAK, M., İPEK, A. S., & Cemalettin, I. Ş. I. K. (2006). Onluk sayma sisteminin öğretimi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 199-206. Altun, M. (2002). Sayı doğrusunun öğretiminde yeni bir yaklaşım. İlköğretim Online, 1(2).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayıların öğrenilmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri proje çalışmasında kullanabilir. |
ÖÇ02 | Sayılar ve sayılar teorisinde karşılaşılan problemleri farklı problem çözme stratejileri ile çözebilir. |
ÖÇ03 | Sayılar ve sayılarla ilişkili konuların öğrenci seviyelerine göre uygun öğretimini bilir. |
ÖÇ04 | Sayılar ve sayılarla ilişkili konularda öğrencilerin yaşadıkları kavram yanılgılarını ve öğrenme güçlüklerini bilir, bunlara uygun öğrenme ve öğretme stratejisi geliştirebilir. |
ÖÇ05 | Sayılarla ilgili konuların öğretiminde günlük hayatla ilişki kurabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayı sistemleri, Doğal sayılar, ve doğal sayılarda işlemlerin öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Tam sayıların öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Çarpanlar ve katlarının öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Bölünebilme kurallarının öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | EKOK ve EBOB kavramlarının ve uygulamalarının öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Oran, orantı kavramları ve uygulamalarının öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Reel sayıların öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üslü ve köklü çoklukların öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Kesirler, ondalık gösterimler, yüzdelerin öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Rasyonel ve İrrasyonel sayıların öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Sayılarla ilgili Kavram yanılgıları ve nedenleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisinin kurulması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Genel Değerlendirme ve Uygulama | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |