MATS313 Algoritma ve Programlama Uygulamaları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATS313
Ad Algoritma ve Programlama Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Karşılaşılan temel matematik işlemlerinin programlama dili ile nasıl çözüleceğine yönelik yeteneklerin kazanılması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Bir yazılım dili kullanarak temel programlamaya giriş, değişken tanımlama, girdi/çıktı işlemleri, kontrol yapıları, fonksiyonlar, dinamik hafıza işlemleri, dosya işlemleri,özyineleme. Bir programın kodlanabilmesi için gerekli değişkenleri tanımlayabilme. Gerektiği yerde kontrol deyimlerini ve döngüleri kullanabilme. Bu şekilde en kısa ve etkili kod yazımı yapabilme. Dizilerin sağladığı kolaylıkları ve hangi maksatla kullanılabileceklerini anlayabilme ve kullanabilme. Altprogram kullanmanın fayda ve gerekliliğini kavrayabilme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Thomas H. Cormen ve Charles E Leiserson, Algoritmalara Giriş, 2016, Palme Yayıncılık. H. Burak Tungut, Algoritma ve Programlama Mantığı, 2017, Kolektif Yayıncılık.

Notlar

http://www.math.hawaii.edu/lab/197/fortran/fortmain.htm http://kingkong.amath.washington.edu/uwamath583/sphinx/notes/html/biblio.html#biblio-fortran


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgisayar programlama ile ilgili temel kavramları öğrenmek.
ÖÇ02 Algoritmalar ile ilgili temel kavramları öğrenmek.
ÖÇ03 Algoritma geliştirme süreçlerini öğrenmek.
ÖÇ04 Algoritmalar ile ilgili araçların kullanımını öğrenmek.
ÖÇ05 Algoritma Tasarlama ile ilgili süreçler hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ06 Bireysel olarak algoritma geliştirebilmek.
ÖÇ07 Veri yapılarını öğrenmek.
ÖÇ08 Görsel programlama dilleri hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ09 Bir görsel programlama dilinde basit program yapmayı öğrenmek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Algoritmalar ve Tarihçesi Kelimenin kökeni Eski dönem algoritmaları Algoritmanın temel özellikleri İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Sayı Sistemleri ve Algoritmaların Temel Yapıları İkili, sekizli, onaltılı sayı sistemleri ve dönüşümleri Sıralama, seçme ve tekrar yapıları İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Akış-Şeması Diyagramları Başlama ve bitiş sembolleri Oklar Giriş ve çıkış sembolleri Şart sembolü İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Alt yordamlar Özyinelemeli alt yordamlar Arama ve sıralama algoritmaları İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 C Programlama Diline Giriş Visual Studio (IDE) arayüzü İlk C programını yazma C programının çalışabilir sürümünü oluşturmak İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Veri Tipleri, Değişkenler ve İşaretçiler Veri tipleri Veri tiplerinin dönüşümü İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Veri Tipleri, Değişkenler ve İşaretçiler (devamı) Sabitler İşaretçiler 2 İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İşlemciler ve İfadeler Aritmetik işlemciler İlişkisel işlemciler İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Mantıksal işlemciler İfadeler ve ifadelerin öncelikleri İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Akış Kontrol Durumları Şart durumları Seçme durumları İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Akış Kontrol Durumları (devamı) Döngü durumları İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Diziler ve Yapısal Veri Tipleri Bir boyutlu diziler Çok boyutlu diziler İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Diziler ve Yapısal Veri Tipleri (devamı) Yapılar Yapı dizileri İç içe yapılar Fonksiyonlar, Özyinelemeli fonksiyonlar İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Diziler ve Yapısal Veri Tipleri (devamı) Yapılar Yapı dizileri İç içe yapılar Fonksiyonlar, Özyinelemeli fonksiyonlar 2 İlgili kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödeve hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ödeve hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.11.2024 06:13