MATZ304 Olasılık Ve İstatistik Öğretimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ304
Ad Olasılık Ve İstatistik Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. KAMURAN TARIM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğrencilere olasılık ve istatistikte önemli temel kavramları kavratabilmek ve İstatistik öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, materyalleri kullanarak matematik programındaki veri işleme ve olasılık öğrenme alanı ile ilgili plan ve etkinlik hazırlama becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Baltacı, S. Bütüner, S. (2021) Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Nobel. Güven, B., Özmen Z., Gürübz R., Akkan Y. (2023) Teoriden pratiğe: Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Vizetek.

Notlar

İlgili dijital Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İstatistiğin doğası ve öğretiminde kullanılan önemli temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Olasılık kavramlarını açıklar
ÖÇ03 Olasılık kavramlarını öğretmeye yönelik soru ve etkinlikler hazırlar
ÖÇ04 Olasılık öğretimine yönelik ders planları tasarlar
ÖÇ05 İstatistik kavramlarını öğretmeye yönelik etkinlikler hazırlar.
ÖÇ06 İstatistik öğretimine yönelik ders planları tasarlar
ÖÇ07 Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramlarının öğretiminde dijital teknoloji kullanır
ÖÇ08 İstatistiksel okuryazarlık ve bileşenlerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Olasılığın Doğası ve Tarihsel Gelişimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Ortaokul matematik öğretim programında olasılık öğrenme alanının incelenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Olasılık öğretiminde temel kavramlarerine etkinlik hazırlama İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Olasılıklı Düşünme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Olasılık öğretimine yönelik etkinliklerin incelenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 İstatistiğin doğası ve tarihsel gelişimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Ortaokul matematik öğretim programında veri işleme öğrenme alanının incelenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Merkezi eğilim ve yayılım ölçüleri konularının öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Tablo ve Grafik Öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Grafik okuryazarlığı ve grafik öğretimine ilişkin etkinlikler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Olasılık ve istatistik öğretimine ilişkin soru hazırlama ve etkinlik geliştirme. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Ders planları sunumu 1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması
14 Ders Planları sunumu 2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması
15 Ders planları sunumu 3 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 09:26