Genel Bilgi
Kod | MATZ306 |
Ad | Matematik Öğretiminde İlişkilendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Matematiğin diğer disiplinlerle, günlük yaşamla ve diğer matematiksel kavramlarla ilişkisini hem teorik olarak ve hem de kimi matematiksel kavramlar özelinde ortaya koymak ve önemini kavratmak
Dersin İçeriği
Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma; matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme; farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme; matematiği diğer derslerle ilişkilendirme; matematiği günlük hayatla ilişkilendirme.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin önkoşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Altun, M. (2015). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Aktüel. Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. Çev. Edit. Soner Durmuş), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
MEB (2005). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB (2006). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. MEB (2013). Ortaokul matematik dersi öğretim programı. MEB (2015). Ortaokul matematik dersi öğretim programı. MEB (2017). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). NCTM, (2000). The standards 2000 project. English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathematics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publisers.Heddens, J. W., Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı gösterim biçimleri ile matematiksel kavramları ifade edebilir. |
ÖÇ02 | Kavramsal ve işlemsel bilgi arasında ilişki kurabilir. |
ÖÇ03 | Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirebilir. |
ÖÇ04 | Matematiği diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir. |
ÖÇ05 | Günlük hayatla matematiği ilişkilendirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Matematiksel kavramları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Matematiksel kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Farklı matematiksel kavramların birbiriyle ilişkisini gösteren çalışmalar hazırlama ve sunma | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Matematiği diğer derslerle ilişkilendirme | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Matematiği diğer derslerle ilişkilendirmeyi örneklendiren çalışmalar hazırlama ve sunma | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Matematiği günlük hayatla ilişkilendirme | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Matematiğin günlük hayatla ilişkisini ortaya koyan çalışmalar hazırlama ve sunma | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Sayılar öğrenme alanına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Cebir öğrenme alanına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Geometri ve ölçme öğrenme alanına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Veri ve olasılık öğrenme alanlarına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Farklı öğrenme alanlarına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama | İlgili dokümanları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Genel değerlendirme | Genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazılrık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |