Genel Bilgi
Kod | MATS310 |
Ad | Oyunla Matematik Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; matematik ve oyun ilişkisi; örnek oyunların incelenmesi; teknoloji destekli matematik oyunları.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin oyun ve oyun türleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını, matematik eğitiminde oyunun yerini ve önemini keşfetmelerini, oyunun matematik dersi ile bütünleştirildiği uygulamalar yapmalarını sağlamak.
Dersin Ön Koşulu
Mevcut değil
Kaynaklar
Arduç,A.(2003) Matematik Oyunları .Alfa yayınları Aksoy, N. C. ( 2016).Matematikle Oynuyoruz. vizetek yayıncılık Yüksel, İ. ( 2020). Geometrik mekanik oyunlar. pegem akademi yayıncılık. Aykaç, M. ve Köğce, D. ( 2020). Eğitsel oyunlar ile matematik öğretimi. pegem akademi yayıncılık. Taştepe, M. ve Aksoy, N.C. ( 2021). Oyun ve matematik eğitimi. Nobel yayıncılık.
Notlar
ERGÜL, E., & DOĞAN, M. İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OYUN TEMELLİ YAKLAŞIMIN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 1935-1960. Ergül, E. (2021). Matematik öğretiminde oyun temelli yaklaşım (Doctoral dissertation). Usta, N., Işık, A. D., Taş, F., Gülay, G., Şahan, G., Genç, S., ... & Küçük, K. (2018). Oyunlarla matematik öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oyun ve oyun türlerini tanımlar |
ÖÇ02 | Matematik öğretiminde oyunun önemini fark eder. |
ÖÇ03 | Oyunları matematik öğretimi ile ilişkilendirebilir. |
ÖÇ04 | Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları değerlendirir. |
ÖÇ05 | Teknoloji destekli matematik oyunlarını bilir ve kullanır. |
ÖÇ06 | Matematik öğretiminde oyunların öğretim sürecine katkılarını değerlendirir. |
ÖÇ07 | Oyun temelli öğretimin pedagojik temellerini tartışır. |
ÖÇ08 | Oyun temelli matematik öğretim stratejileri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oyun ve oyun türlerini bilir. | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar-1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar-2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları inceler, oynar, değerlendirir. | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Teknoloji destekli matematik oyunlarını bilir ve kullanır | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Matematik öğretiminde oyunların önemi-1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | oyun teorisi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Matematik öğretiminde oyunların önemi-2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Matematik öğretiminde oyunların önemi-3 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Teknoloji destekli matematik oyunları-1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | Teknoloji destekli matematik oyunları-2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Teknoloji destekli matematik oyunları-3 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Teknoloji destekli matematik oyunları-4 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Teknoloji destekli matematik oyunları-5 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | performans Değerlendirme | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |