Genel Bilgi
Kod | MATS312 |
Ad | Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; matematik ve oyun ilişkisi; örnek oyunların incelenmesi; teknoloji destekli matematik oyunları.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin oyun ve oyun türleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını, matematik eğitiminde oyunun yerini ve önemini keşfetmelerini, oyunun matematik dersi ile bütünleştirildiği uygulamalar yapmalarını sağlamak.
Dersin Ön Koşulu
Mevcut değil
Kaynaklar
Sarpkaya-Aktaş, G. (2018). Matematik öğretiminde somut materyaller ve tasarımları. Ankara: Pegem Akademi. Ünlü, M. Örneklerle Matematik Eğitiminde Materyal Tasarımı ve Kullanımı Yayın Yeri:Pegem Akademi Yayınclık,
Notlar
Çiğdem, İ. N. C. İ., & URAS, M. C. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü Öğretim Elemanlarının Matematik Öğretiminde Materyal Kullanımı ile İlgili Görüşleri. Current Research in Education, 5(1), 23-33. Akın, M. F., İlhan, A., & Çelik, H. C. (2019). Matematik Öğretiminde Materyal Kullanımının Matematiksel Düşünme Becerisi ve Kavram Yanılgıları Üzerindeki Rolü. Ilkogretim Online, 18(3). GÖKKURT, B., UUYGUN, T., GÜN, Ö., & KOÇAK, M. (2020). Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Kullanma Becerilerinin İncelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(34), 153-175.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alana özgü öğretim teknolojilerini bilir ve kullanır |
ÖÇ02 | Araç ve materyallerinin öğretimdeki önemini fark eder. |
ÖÇ03 | Alanın öğretiminde kullanılacak materyalleri sınıf ortamında uygular |
ÖÇ04 | Matematik dersi öğretim programında kullanılması önerilen öğretim materyallerini derste kullanır. |
ÖÇ05 | Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaları değerlendirir. |
ÖÇ06 | Öğretim yazılım türlerini ve kullanım amaçlarını açıklar |
ÖÇ07 | Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaları analiz eder. |
ÖÇ08 | Materyal ihtiyaçlarını belirleyerek çözümler üretir. |
ÖÇ09 | Alanın öğretiminde kullanılacak materyalleri tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve beklentilerin belirtilmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Öğretim teknolojileri ve yazılım türleri ile iletişim arasındaki ilişki, araç gereçlerin öğretimdeki yeri ve önemi, araç gereç seçiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar, etkileyen faktörler | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Matematik Dersi Öğretim Programında yer verilen öğretim materyalleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Pergel, cetvel, açıölçer, gönye ve çizgeç ile yapılan çizimler ve bu araçların kullanımının matematik öğretimdeki yeri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Matematik öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama |
6 | İki boyutlu öğretim materyalleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Öğrencilerin hazırladıkları iki boyutlu öğretim materyallerine ilişkin sunumları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 9 Üç boyutlu öğretim materyalleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Öğrencilerin tasarladıkları üç boyutlu öğretim materyallerine ilişkin sunumları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma-1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma-2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma-3 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma-4 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma-5 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Performans Değerlendirme | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |