Genel Bilgi
Kod | MATS314 |
Ad | Algoritma ve Programlama Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Karşılaşılan temel matematik işlemlerinin programlama dili ile nasıl çözüleceğine yönelik yeteneklerin kazanılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bir yazılım dili kullanarak temel programlamaya giriş, değişken tanımlama, girdi/çıktı işlemleri, kontrol yapıları, fonksiyonlar, dinamik hafıza işlemleri, dosya işlemleri, özyineleme; Bir programın kodlanabilmesi için gerekli değişkenleri tanımlama, kontrol deyimleri ve döngüler kullanma, ikili kod yazma, altprogram kullanma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notu
Notlar
Microsoft Visual C# 2010 Step by Step O'Reilly
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar programlama ile ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Algoritma geliştirme süreçlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Algoritmalar ile ilgili araçları kullanır. |
ÖÇ04 | Algoritma Tasarlama ile ilgili süreçleri kullanır. |
ÖÇ05 | Bireysel olarak algoritma geliştirir. |
ÖÇ06 | Bilgisayar programlama temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Veri yapılarını açıklar. |
ÖÇ08 | Görsel programlama dillerini karşılaştırır. |
ÖÇ09 | Bir görsel programlama dilinde basit program yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Algoritmalar ve Tarihçesi Kelimenin kökeni Eski dönem algoritmaları Algoritmanın temel özellikleri | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sayı Sistemleri ve Algoritmaların Temel Yapıları İkili, sekizli, on altılı sayı sistemleri ve dönüşümleri Sıralama, seçme ve tekrar yapıları | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Akış-Şeması Diyagramları Başlama ve bitiş sembolleri Oklar Giriş ve çıkış sembolleri Şart sembolü | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Alt yordamlar Öz yinelemeli alt yordamlar Arama ve sıralama algoritmalar | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | C Programlama Diline Giriş Visual Studio (IDE) arayüzü İlk C programını yazma C programının çalışabilir sürümünü oluşturmak | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Veri Tipleri, Değişkenler ve İşaretçiler Veri tipleri Veri tiplerinin dönüşümü | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Veri Tipleri, Değişkenler ve İşaretçiler (devamı)Sabitler İşaretçiler | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşlemciler ve İfadeler Aritmetik işlemciler İlişkisel işlemciler | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Mantıksal işlemciler İfadeler ve ifadelerin öncelikleri | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Akış Kontrol Durumları Şart durumları Seçme durumları | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Akış Kontrol Durumları (devamı) Döngü durumları | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Diziler ve Yapısal Veri Tipleri Bir boyutlu diziler Çok boyutlu diziler | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Görsel Programlama dilinde yapılan programların sınıfta incelenmesi 1 | görsel programlama dilinde basit program yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Görsel Programlama dilinde yapılan programların sınıfta incelenmesi 2 | hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazılık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |