MATS401 İlkokul Matematik Öğretimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATS401
Ad İlkokul Matematik Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. KAMURAN TARIM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ilköğretim ilkokul matematik programını tanıtmak, matematik öğrenme-öğretme yaklaşımlarını, yöntem ve tekniklerini etkinlik temeline dayalı çalışmalarla kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği ,Matematiğin yapısı, matematik öğretiminde uyulması gereken temel ilkeler, öğrenme öğretme süreçleri, ilkokul matematik öğretim programının yapısı, kazanımları, içeriği ve bu içeriklerin nasıl öğretildiği konularından oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Tarım, K.; Hacıömeroğlu, G. (2020). Matematik Öğretiminin Temelleri İlkokul. Anıyayıncılık

Notlar

Altun, M. (2015) Matematik Öğretimi, Alfa Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlkokulda Matematik öğretiminin amacını açıklar.
ÖÇ02 İlkokul matematik programı ile ortaokul matematik programının içeriğini ve yapısını karşılatırır.
ÖÇ03 İlkokulda matematik öğreniminde yararlanılacak öğretim stratejilerini açıklar.
ÖÇ04 İlkokulda matematik kavramlarının öğretimine ilişkin etkinlikler hazırlar.
ÖÇ05 İlkokulda matematik kavramlarının öğretimine ilişkin ders planlarını hazırlar.
ÖÇ06 İlkokulda matematik kavramlarının öğretimine ilişkin hazırladıkları ders planlarını sunar.
ÖÇ07 Sunulan matematik ders planlarını içerik, yöntem ve düzeye uygunluk bakımından değerlendirir.
ÖÇ08 İnceledikleri İlkokul matematik ders kitaplarının içerik ve öğretim basamaklarını teorik bilgilerle karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematik öğretiminin amacı Kaynakların elde edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Matematik öğretiminin temel ilkeleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İlkokul matematik programının yapısı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İlkokul matematik programının kazanımı ve içeriği İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sayıların öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İşlemlerin öğretimi 1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İşlemlerin Öğretimi 2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kesirlerin Öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Geometri Öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ölçülerin öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ders planlarının sunumu 1 ders planlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ders planlarının sunumu 2 ders planlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ders planlarının sunulması 3 ders planlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ders planlarının sunulması 4 Ders planlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 09:32