EFMZ432 Öğretmenlik Uygulaması 2

12 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ432
Ad Öğretmenlik Uygulaması 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 12 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. PERİHAN ARTUT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KAMURAN TARIM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitim etkinlikleri ile ilgili gözlemler yapmak, özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı mikro öğretim uygulamalarını planlamak, uygulamak ve değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

EFMZ426 Öğretmenlik Uygulaması II Kılavuzu

Notlar

İnternet kaynakları ders kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar.
ÖÇ02 Eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler.
ÖÇ03 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir.
ÖÇ04 Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersi işler.
ÖÇ05 Sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder.
ÖÇ06 Amaca uygun ölçme araçlarını hazırlar.
ÖÇ07 Amaca uygun değerlendirme yapar.
ÖÇ08 Öğretmenlik mesleki bilgi ve becerileri açısından öz değerlendirme yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, başarı değerlendirme, devamlılık hakkında uygulamalar, uygulama dosyasının tanıtımı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
2 Uygulama yapılacak okulların belirlenmesi, rapor yazılması hakkında genel bilgilendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
3 Uygulama yapılacak okullarda bulunulacak gün ve saatin belirlenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
4 Uygulama süreci ile ilgili karşılaşılacak durumlar konusunda paylaşım ve tartışma İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
5 Uygulama raporlarının değerlendirilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
6 Uygulama sürecini değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
7 Uygulama süreci denetimleme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
9 Uygulama sürecinin raporlaştırılması İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
10 Ders uygulamasının değerlendirilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
11 Uygulama raporlarının denetimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
12 Günlük uygulama sürecinin değerlendirilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
13 Uygulama süreci ve Uygulama raporlarının incelenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Uygulama raporlarının değerlendirilmesi, denetimlerin yapılması İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
15 Uygulama süreci ve Uygulama raporlarının değerlendirilmesi, denetimlerin yapılması İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60 60
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 292
Toplam İş Yükü / 25 (s) 11,68
AKTS 12 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.12.2024 08:40