Genel Bilgi
Kod | MATZ404 |
Ad | Matematik Öğretiminde Modelleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin matematiksel modelleme kavramı ve modelleme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları, farklı modelleme problemleri üzerinde çalışmaları, kendilerinin de modelleme problemleri geliştirmeleri, sınıf içi modelleme uygulamaları hakkında bilgilenmeleri, modelleme uygulamaları tasarlamaları, farklı örnekler üzerinden modelleme problemi çözen öğrencilerin sergiledikleri çözüm yaklaşımları ve düşünme süreçlerini inceleyip değerlendirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Matematiksel modelleme ve problem çözme; matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci; modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri; modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Güzel, E.,Doğan, M.F., ve Çelik, A. Ö. (2023) MATEMATİKSEL MODELLEME Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, PegemA yayınevi. Bukova Güzel, E. (2019) Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme. Pegem.
Notlar
İlgili dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematiksel modelleme kavramını ve modelleme süreçlerini açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Modelleme problemlerini modelleme basamaklarına göre çözer |
ÖÇ03 | Modelleme problemleri geliştirebilir. |
ÖÇ04 | Öğrencilerin modelleme problemlerine ilişkin çözümlerini değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Sınıf içi/dışı modelleme uygulamaları geliştirebilir. |
ÖÇ06 | Modelleme problemlerinin özelliklerini açıklar |
ÖÇ07 | Modelleme problemlerinin türlerini açıklar |
ÖÇ08 | Sınıf içi/dışı modelleme uygulamaları planlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel modelleme kavramı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Matematiksel modelleme ve problem çözme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay |
3 | Matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme |
4 | Modelleme döngüsü | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme |
5 | Model geliştirme basamakları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay |
6 | Model geliştirme prensipleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme |
7 | Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
9 | Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması 2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması 3 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Sınıf içi uygulamalarda öğretmenin rolü | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Problem Çözme |
13 | Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama 2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay |
14 | Matematiksel modelleme etkinlikleri sunma ve değerlendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme |
15 | Matematiksel modelleme etkinlikleri sunma ve değerlendirme 2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | raporlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | raporlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |