Genel Bilgi
Kod | MATS402 |
Ad | İlkokul Matematik Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ilköğretim ilkokul matematik programını tanıtmak, matematik öğrenme-öğretme yaklaşımlarını, yöntem ve tekniklerini etkinlik temeline dayalı çalışmalarla kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği , matematiğin yapısı, matematik öğretiminde uyulması gereken temel ilkeler, öğrenme öğretme süreçleri, ilkokul matematik öğretim programının yapısı, kazanımları, içeriği ve bu içeriklerin nasıl öğretildiği konularından oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tarım, K.; Hacıömeroğlu, G. (2020). Matematik Öğretiminin Temelleri İlkokul. Anıyayıncılık Altun, M. (2015) Matematik Öğretimi, Alfa Yayıncılık
Notlar
Altun, M. (2015) Matematik Öğretimi, Alfa Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlkokulda matematik öğretiminin amacını açıklar. |
ÖÇ02 | İlkokul matematik programı ile ortaokul matematik programının içeriğini ve yapısını karşılaştırır. |
ÖÇ03 | İlkokulda matematik öğreniminde yararlanılacak öğretim stratejilerini açıklar. |
ÖÇ04 | İlkokulda matematik kavramlarının öğretimine ilişkin etkinlikler hazırlar. |
ÖÇ05 | İlkokulda matematik kavramlarının öğretimine ilişkin ders planlarını hazırlar. |
ÖÇ06 | İlkokulda matematik kavramlarının öğretimine ilişkin hazırladıkları ders planlarını sunar. |
ÖÇ07 | Sunulan matematik ders planlarını içerik, yöntem ve düzeye uygunluk bakımından değerlendirir. |
ÖÇ08 | İnceledikleri İlkokul matematik ders kitaplarının içerik ve öğretim basamaklarını teorik bilgilerle karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretiminin amacı | İlgili kaynakların incelenmesi | |
2 | Matematik öğretiminin temel ilkeleri | İlgili kaynakların incelenmesi | |
3 | İlkokul matematik programının yapısı | İlgili kaynakların incelenmesi | |
4 | İlkokul matematik programının kazanımı ve içeriği | İlgili kaynakların incelenmesi | |
5 | Sayıların Öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | |
6 | İşlemlerin öğretimi 1 | İlgili kaynakların incelenmesi | |
7 | İşlemlerin öğretimi 2 | İlgili kaynakların incelenmesi | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kesirlerin Öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | |
10 | Geometri öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | |
11 | Ölçülerin Öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | |
12 | Ders planlarının sunumu 1 | İlgili kaynakların incelenmesi | |
13 | Ders planlarının sunumu 2 | İlgili kaynakların incelenmesi | |
14 | Ders planlarının sunumu 3 | İlgili kaynakların incelenmesi | |
15 | Ders planlarının sunulması 4 | İlgili kaynakların incelenmesi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |