Genel Bilgi
Kod | STA1800 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, öğrencinin tez konusunu ve araştırma yöntemini belirlemesi, konuya uygun araştırma yapması, bulgularını değerlendirmesi, tezini yazması ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunması için gerekli kazanımları sağlaması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu derste akademik tez yazma ile ilgili biçimsel ve içeriksel ilkeler açıklanacak, tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler anlatılacaktır
Dersin Ön Koşulu
Öğrencinin bu dersi alabilmesi için sorumlu olduğu derslerini başarıyla tamamlamış olması gerekir.
Kaynaklar
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikle. Nobel Akademik Yayıncılık 2022. John W. Creswell, Araştırma Deseni, Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Eğiten Kitap 2016, J. David Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Kitabevi 2021. Türker Baş, Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo ile Nitel Veri Analizi, Örnekleme, Analiz, Yorum, Seçkin Yayıncılık 2013. Suzan Duygu Bedir Erişti, Rita Louise Irwin, A/R/TOGRAFİ Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi,Pegem Akademi 2021 Rowenna Murray Tez nasıl yazılır, Anı Yayıncılık, 2016.
Notlar
Tezler ve bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları bilir. |
ÖÇ02 | Sanat-Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütür |
ÖÇ03 | Eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygular. |
ÖÇ04 | Görsel sanatlar ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
ÖÇ05 | Kaynaklara ulaşabilir, tarayabilir, kaynaklardan alıntı yapabilir. |
ÖÇ06 | Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ07 | Akademik etikle ilgili ilkeleri bilir ve uygular |
ÖÇ08 | Bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar ve tartışır |
ÖÇ09 | Tez önerisi hazırlar, Tez çalışmasını tamamlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Ders İçeriğinin Açıklanması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tez İçerik Çalışması I | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Tez İçerik Çalışması II | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tez İçerik Çalışması III | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tez çalışmasının probleminin belirlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tez çalışmasına örnek oluşturacak okumalar | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Problem bağlamında benzer çalışmaların incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Problem, alt problemler, hipotez ve sayıltıları yazma. | Ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Uygun yöntemleri tartışma, ölçme aracını belirleme. | Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Uygulama denemelerini sonuçlandırma | Veri girişini yapma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Veri oluşturma | Araştırmanın giriş kısmının yeniden gözden geçirilerek yazımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Verilerin Analizleri. | Verilerin değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Araştırma raporunun yazımı I | Verilerin değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Araştırma raporunun yazımı II | Araştırmanın sonuç ve öneriler bölümünün yazımı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 40 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |