Genel Bilgi
Kod | STA1804 |
Ad | Koreografi Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, sahne sanatı formu olarak dansın evrensel kuralları çerçevesinde yerel dansların koreografi uygulamalarının gerçekleştirilmesidir
Dersin İçeriği
Bu derste yerel dans adımlarının sahneye aktarılması ile oluşturulmuş koreografi uygulamaları ele alınacaktır. Doğaçlama ve öğrenilmiş hareketlerin bireşimi, kültürel bir form olarak yerel dansları ortaya çıkarır.
Dersin Ön Koşulu
aranmaz
Kaynaklar
Ersöz, A. (2005). Çağdaş dans sanatında koreografi sürecinin üretici unsurlarına ve yaratıcı yönünde kavramsal yaklaşım.
Notlar
Sümbül, M. (2010). An Etnocoreological Analysis Of Güvenç, B. İnsan ve Kültür, Boyut Yayınları, İstanbul 2010. And, M. Oyun ve Büğü Yapı Kredi Yayınları Regional Folk Dance Of Şirvani. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 36-44.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dansın tarihsel ve sahneleme sürecini kavrar |
ÖÇ02 | Öğrenciler yerel dansların sahnelenme metodolojisini bilir. |
ÖÇ03 | Kültür ve dans formu ilişkisini kurar |
ÖÇ04 | Koreografi uygulamasını bilir, gerekli kompozisyonları tasarlar |
ÖÇ05 | Yerel dans formlarından yararlanır, sahne için uyarlar |
ÖÇ06 | Hareket notasyon sistemlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, içeriği ve işleyişi | başlangıç dersi için ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Oyun, Dans ve Kültür | Okuma; Oyun ve Büğü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sanat ve yerel danslar | Sanat ve dansa dair okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Koreografi | okuma ve izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
5 | Benesh ve Laban Notasyon sistemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Doğaçlama ve hareket | Okuma ve izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Doğaçlama ve dans | izleme ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara sınav | bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yerel Dans formları | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Yerel Dans Koreografisi | Yerel Dans formu | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
11 | Yerel Dans formu Koreografisi | Yerel Dans formu | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Yerel Dans Koreografisinde Sahne tasarımı | Yerel Dans formu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yerel Koreografi Gösterimi | koreografi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Koreografik Dans Gösterimde Işık | koreografi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Yerel Dans Gösterimlerinde Anlatı | Kororafi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | final Sınavı | koreografi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Final sınav | koreografi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |