Genel Bilgi
Kod | STA887 |
Ad | İleri Desen, Renk Araştırmaları ve Stüdyo Uygulamaları I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, desen ve renge ilişkin üst düzeyde teknik, teorik ve pratik bilgi kazandırmayı, öğrenciyi yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak sanatsal uygulama yapmaya yönlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Ders, sanatta desen ve renge ilişkin kuramsal bilgi ve uygulama çalışmalarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Josef Albers, Interaction of Colors. Johannes Itten, The Elements of Color. Johann Wolfgang von Goethe, Renk Öğretisi.
Notlar
Sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özgün bir renk ilişkisi geliştirir |
ÖÇ02 | Özgün bir desen dili geliştirir |
ÖÇ03 | Renk ve desen yaklaşımına ilişkin ikna edici teorik tartışma gerçekleştirir. |
ÖÇ04 | Renk ve desene ilişkin problemlerini sözlü ve yazılı olarak açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antik dönem sanatında renk ve desen araştırmaları | İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Antik dönem sanat teorileri, renk tartışmaları ve kaynakları | İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ortaçağda sanat teorileri, renk ve desen uygulamaları | İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Rönesans dönemi sanat teorileri, renk ve desen uygulamaları | İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 18. yüzyıl sanat teorileri, renk ve desen uygulamaları | İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | 19. yüzyıl sanat teorileri, renk ve desen uygulamaları I. | İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 19. yüzyıl sanat teorileri, renk ve desen uygulamaları II | İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Yarı yıl sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması . | Eskizlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması II. | Eskizlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması III. | Eskizlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması IV. | Eskizlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması V. | Eskizlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması VI. | Eskizlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması VII. | Eskizlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
|
17 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |