Genel Bilgi
Kod | STA876 |
Ad | Popüler Kültür Tartışmaları II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı popüler kültür ve kitle kültürü alanlarında değişik teorik yaklaşımları iletişim ve sanat ekseninde ele almak, incelemek ve analiz etmektedir.
Dersin İçeriği
Popüler kültür ve kitle kültürü kavramları iletişim ve sanat ekseninde analiz edilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
/Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, Erol Mutlu, Ütopya yay, 2005/Frankfurt Okulu´nun Eleştirel bir Uğrağı, Beybin Kejanlıoğlu, Bilim ve Sanat, 2005
Notlar
Modernite ve Bireysel Kimlik, Anthony Giddens, Say yay., 2010/Marshall Berman, Katı Olan Herşey Buharlaşıyor, İletişim yay, 2013/Türkiye´de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Reşat Kasaba, Sibel Bozdoğan, Tarih Vakfı, 2010
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Popüler kültür ve kitle kültürü kavramlarını açıklar ve analiz eder. |
ÖÇ02 | Popüler kültür ve kitle kültürü kavramlarının sanatsal çalışmalar açısından yerini ve önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Popüler kültür ve kitle kültürü konusunda değişik kuramsal yaklaşımları eleştirel bir değerlendirmeye tabii tutar. |
ÖÇ04 | Popüler kültür ve kitle kültürü konusunda edindiği kuramsal bilgi ile sanatsal olguları analiz eder. |
ÖÇ05 | Yüksek kültür, sanat ve popüler kültürel arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ06 | Kültürel çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller ve sanat bilgisi ile sentezler. |
ÖÇ07 | Popüler kültür ve sanat çalışmalarının beslendiği psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji ve kültürel antropoloji gibi alanlardan gelen bilgilerini sentezler. |
ÖÇ08 | Popüler Kültür alanındaki çalışmalar konusundaki bilgisinden yararlanarak popüler kültür ve sanat ilişkisi konusunda derinlemesine analizler yapar ve bu alanda araştırma yapar, rapor ve makale yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Popüler Kültür, kitle kültürü, yüksek kültür ve sanat kavramları | Okuma, değerlendirme, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kültür ve Sanat Kavramlarının İlişkisi | Okuma, değerlendirme, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kültür ve Sanata ilişkin çalışmaların gelişimi | Okuma, değerlendirme, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Modernite, folk kültür ve yüksek kültür | Okuma, değerlendirme, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Modernite, kitle iletişim araçları ve popüler kültürün gelişimi | Okuma, değerlendirme, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Popüler kültür ve sanatın tarihsel arka planı | Okuma, değerlendirme, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Popüler kültür ve sanat ekseninde modernite versus postmodernite tartışmaları | Okuma, değerlendirme, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Araştırma Ödevi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Edebiyat ve Popüler Kültür | Okuma, araştırma, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Görsel sanatlar ve popüler kültür | Okuma, araştırma, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kitle iletişim araçları, kitle kültürü ve sanat | Okuma, araştırma, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yeni medya, popüler kültür ve sanat. | Okuma, araştırma, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Müzik, popüler kültür ve sanat. | Okuma,araştırma, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Popüler kültür, kitle kültürü ve sanat ilişkisi hakkında kuramsal değerlendirme ve tartışma | Genel değerlendirme, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Kültür, iletişim ve sanat ilişkisi hakkında kuramsal değerlendirme ve tartışma | Genel değerlendirme, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve Makale Yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve Makale Yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |